החרדים ימכרו את ארץ ישראל כדי להשתמט

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), יוזם ''חוק המואזין'', תוקף את הדיל בין חברי הכנסת החרדים לחברי הכנסת הערבים, במסגרתו יפילו החרדים את החוק בתמורה לתמיכת הערבים בחוק הגיוס.

"בכדי להמשיך להשתמט מגיוס לצה"ל, בתמורה לתמיכת הערבים בחוק הגיוס, והפלת התיקון לחוק הרעש בתמורה, החרדים ימכרו את ארץ ישראל, את מדינת ישראל, החרדים ימכרו את שנתם של אזרחי מדינת ישראל, והכל כדי להשתמט מגיוס", אמר יוגב.

''אין מי שפטור מגיוס לצבא ההגנה לשראל. זו מצווה גדולה, כשם שאין מי שפטור מלימוד תורה בעם ישראל. את ה'איך' לעשות את זה ולקדם את החוק, עוד נבחן", הוסיף חבר הכנסת מהבית היהודי.

דבריו החריפים של יוגב מגיעים לאור הצהרתו של ח"כ משה גפני (יהדות התורה) בדיון הבוקר בוועדת הכספים.

במענה לפניית ח"כ אחמד טיבי על חוק המואזין סיפר גפני כי "סיכמנו שהחוק הזה לא ימשיך הלאה, הוא עבר טרומית וזה הסיכום בינינו. לאחר ששוחחנו אני וח"כ טיבי, אני סבור שהחוק הזה אסור שימשיך, דיברתי עם יו"ר הקואליציה ועם מציע ההצעה וזו עמדת יהדות התורה וש"ס. זה חוק שרק מרגיז ולא עושה משהו.

"יש חוק למניעת רעש שיכול לתת מענה לסוגיה, המשטרה לא מפעילה את האמצעים לעצור את הרעש. אם זה יעבור זה יופעל רק נגד החרדים, אני לא חושב שיש לזה תועלת מעשית. מה שזה יעשה זה שאחד באינדונזיה יחשוב שישראל רוצה לעצור את המואזין במסגדים. דיברתי גם עם יו"ר ועדת החוקה, גם אם יהיה דיון לא תהיה הצבעה", הבהיר גפני.