שרה נתניהו
שרה נתניהוצילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה בצהריים (חמישי) כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, ונגד סמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף.

כתב האישום נגד השניים הוגש בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים, ולגבי מר סיידוף גם עבירות זיוף בידי עובד ציבור, שנעשו בקשר למימון הוצאות פרטיות במעונות ראש הממשלה.

הודעה על ההחלטה והעתק מכתב האישום נמסרו לבאי כוחם לאחר שטענות הסנגורים בשימוע נדחו.

לפי המפורט באישום הראשון בכתב האישום, פעלה נתניהו עם סיידוף, להשיג במרמה את מימון המשרד להזמנת מאות ארוחות ממסעדות, בשווי כולל של למעלה מ-350,000 ש"ח, תוך עקיפה מכוונת של הנהלים שאסרו להזמין ארוחות מוכנות במקביל להעסקת מבשלת במעון.

זאת עשו באמצעות הצגת מצג שווא כלפי המשרד כאילו במעון לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות.

לקריאת כתב האישום המלא לחצו כאן

לעזרא סיידוף מיוחסים בכתב האישום מעשים ואישומים נוספים. כך למשל מואשם סיידוף בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים וזיוף בידי עובד ציבור, בקשר להעסקת שפים לאירוחים פרטיים, והעסקת מלצרים במעון הרשמי של ראש הממשלה, במסגרתן פעל לכך שיזויפו דוחות נוכחות וחשבוניות על מנת שיאושרו לתשלום על ידי משרד ראש הממשלה.

כמו כן, בקשר לפרשת החשמלאי, מיוחסות לסיידוף עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וזיוף בידי עובד ציבור, שבוצעו על ידו על מנת לעקוף את החלטת הגורמים המוסמכים במשרד ראש הממשלה, שאסרה להיקשר עם חשמלאי מסוים לביצוע תיקונים במעון הפרטי של ראש הממשלה.

לפי כתב האישום, במסגרת פרשה זו, היטה סיידוף את הליכי המכרז וכן פעל במרמה לאישור תשלום על סמך פירוט כוזב של תאריכים ועבודות אותן ביצע כביכול החשמלאי.

נציין כי במקביל להגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות שהמשפט יתנהל בפני הרכב של שלושה שופטים. "המאשימה סבורה כי בנסיבות אלה, בשים לב לכך שמדובר בעבירות שבוצעו על פי כתב האישום במעון הרשמי של ראש הממשלה, תוך ניצול במרמה של הכללים החלים על ראש הממשלה ומשפחתו, ובשים לב לרגישות הציבורית של תיק זה ולמעמדה הציבורי של הנאשמת, מוצדק כי התיק יידון בפני הרכב של שלושה שופטים", נאמר בבקשה.