איך אבא שלך לא פרגן לך את אבירות מסדר האמבט? הנסיך וויליאם
איך אבא שלך לא פרגן לך את אבירות מסדר האמבט? הנסיך וויליאםצילום: Hannah Mckay, רויטרס

לכבוד הוד מעלתו המלכותי, דוכס קיימברידג' ורוזן סטראת'רן, הנסיך וויליאם מווילס (אני יודע שאלה התארים המלכותיים שלך בגלל שאני ממש מעריץ אותך, וגם כי העתקתי מוויקיפדיה), שלום ומה קורה וזה וכל מיני דיבורים מנומסים על מזג האוויר וכאלה שמעניינים את הסבתא שלך המלכה.

בשמי ובשם שאר אזרחי ישראל הנרגשים, הרשה נא לי לברך אותך לקראת ביקורך ההיסטורי בישראל בשבוע הבא. לך ולי יש המון דברים משותפים: אתה נשוי ואני נשוי; לך יש משפחה מלכותית וגם הילדים שלי חושבים שהם נסיכים; אתה השני בתור לרשת את הכתר, וגם אני יושב על כיסא כתר עם הטלפון כבר איזה שעתיים ושומע שמיקומי בתור שתיים, שיחתך חשובה לנו; אני מאמין שארצנו היא ארץ הקודש, וגם האבות של האבות של האבות של האמ-אמ סבתאש'ך האמינו בזה כשיצאו למסעות הצלב ועל הדרך טבחו את אבות אבות אבות אבותיי.

כן, אנחנו מאוד דומים. אצלכם מדברים בנימוס, וגם אצלנו נמסים בקיץ; אצלכם נוהגים בצד שמאל, וגם אצלנו עוקפים מימין; אצלכם מקפידים על איפוק בריטי, וגם אצלנו ראשי מערכת הביטחון מספרים לעצמם שאיפוק הוא כוח. וכן, גם אותנו, ממש כמו אתכם, האירים ממש שונאים. למעשה, אילו חמומי המוח של האצ"ל והלח"י לא היו מגרשים אתכם מפה לפני 70 שנה, הייתי יכול להיות נתין שלך עד עצם היום הזה. זאת אומרת לא הייתי יכול, כי סבתא שלך לא הייתה מאפשרת לסבתא שלי לעלות לארץ, ועד היום הייתי יכול להיות אזרח של מדינה קומוניסטית לשעבר עם דרכון צבעוני של האיחוד האירופי. אם אני או ההורים שלי לא היינו נמקים לפני כן באחד הגולאגים המפנקים של ערבות סיביר הרחוקה. אבל מה זה משנה, העיקר שאתה ואני חברים. אנחנו הרי לא ניתן לאיזה ספר לבן להשחיר את היחסים הטובים בינינו, נכון?

בגלל זה, וויל היקר (אתה מרשה לי לקרוא לך וויל, נכון סחבק?), אני ממש שמח שאתה הראשון מהמשפחה המלכותית הבריטית שמגיע אלינו לביקור רשמי. כלומר, חלק מהקרובים שלך כבר היו פה כמה פעמים, אבל זה תמיד היה בשושו, כמו אבא שלך שאחרי ההלוויה של שמעון פרס התפלח לקבר של הסבתא רבתא שלך בהר הזיתים כדי שלא יידעו, חס וחלילה, שהוא חצה את הקו הירוק. טוב, אבא שלך היה מתגנב לכל מיני מקומות עוד כשהוא היה נשוי לאמא שלך, הנסיכה דיאנה עליה השלום. רגע, אופס. אתה ידעת את זה כבר, או שהסתבכתי עכשיו עם סבתאש'ך והשומרים הקפואים שלה שמשחקים כל היום אחת שתיים שלוש דג מלוח?

בכלל, איך זה יכול להיות שאבא שלך הוא הוד מעלתו המלכותית הנסיך צ'ארלס פיליפ ארתור ג'ורג', הנסיך מווילס והרוזן מצ'סטר, הדוכס של קורנוול, הדוכס של רות'סיי, הרוזן מקאריק, הברון מרנפרו, השולט על האיים והנסיך והאוצר הגדול של סקוטלנד, אביר מסדר הבירית, אביר מסדר הדרדר, אביר מסדר האמבט, אביר מסדר ההצטיינות, אביר מסדר אוסטרליה, חבר במסדר משרתי המלכה, חבר המועצה המלכותית ועוזר המלכה (ויקיפדיה, אלא מה), ואתה רק דוכס קיימברידג' ורוזן סטראת'רן? הוא לא היה יכול לוותר למענך על חלק מהתארים, נגיד, הדוכס של קורנפלקס והאחראי על האמבטיה באוסטרליה? ותגיד רגע, ווילי, איך זה יכול להיות שגם אתה וגם אבאש'ך הנסיכים מווילס? יכול להיות שסבתאש'ך ניצלה את התמימות שלך ונתנה לך תואר לא ממש אמיתי? איך בדיוק אנגלי כמוך הוא נסיך ווילס? מה, אם האנגלים משחקים נגד הוולשים בכדורגל אז אתה בעד גארת' בייל, ביל?

ואגב, שתדע לך שקצת נפגעתי מזה שגם אתה וגם אחיך הארי לא הזמנתם אותי לחתונות שלכם. כן, אני יודע שהגבילו אתכם במספר המוזמנים ואי אפשר להזמין את כל העולם, אבל היי, אני זה לא כל העולם! אני, שתדע לך, עוקב באדיקות אחרי כל רכילות שמתפרסמת על המשפחה שלך, אם אני לא מפספס אותה בכוונה; אני הצלחתי להישאר ער כל הסרט על הסבא רבא המגמגם שלך, אפילו שהוא היה משעמם כמו סבתאש'ך בזמן שהיא מארחת את יורש העצר של אלבניה לתה עם ביסקוויטים בארבע אחר הצהריים; אני פעם קניתי במונופול את כל רחוב המלך ג'ורג' בירושלים, ואתה, אפילו לברית של הבן שלך ג'ורג' לא טרחת להזמין אותי? לא יפה.

אבל עזוב, הוד מעלתך (אני יודע שאתה רגיל שפונים אליך בגוף שלישי, אבל במזרח התיכון לא מדברים ככה. אגב, אתה יודע שאת המונח "המזרח התיכון" אתם המצאתם, נכון?), רציתי להגיד לך שאני ממש שמח שאתה מגיע לבקר אותנו, וכשאני אומר ביקור אני מתכוון להמון ביקורת שאתה הולך להמטיר עלינו על הבוקר. כבר עכשיו רצות כל מיני שמועות זדוניות שהביקור שלך בעיר העתיקה ובכותל מוגדר כביקור ברשות הפלשתינית, ושאתה הולך לדבר בדיפלומטיות מעושה, שלא לומר מאוסה, על הצורך בסיום הכיבוש ושתי מדינות ושלום בר קיימא ושהילדים בעזה הם בדיוק כמו הילדים בלונדון, גם הם בשעות הפנאי מפריחים עפיפונים מה זה מדליקים. אז שתדע לך, בילי, שאתה צודק בכל מילה. בני אדם הם בני אדם בכל מקום בעולם. הנה, גם הישראלים, בדיוק כמו הבריטים, תוהים בכל יום מה יהיה מזג האוויר, מה יהיה כיוון הרוח ולאן היא תישא את עפיפוני התבערה החמודים. בדיוק כמו בלונדון, הלא כן?

אז אני שמח מאוד שאתה בא, כי בתור נסיך אצילי של אימפריה דועכת שלא מזמן השליטה את הקולוניאליזם הנאור שלה מהודו ועד כוש וניסתה להשתלט גם על אמריקה, דיכאה תנועות שחרור לאומיות ושדדה את אוצרות הטבע והארכיאולוגיה של העולם, אתה בוודאי יודע על מה אתה מדבר. ואני באמת לא כועס עליך, כי אני יודע שאתה אף פעם לא אומר את דעתך – אם בכלל יש לך דעה על משהו – אלא את מה שמשרד החוץ של הוד מלכותה סבתאש'ך מכתיב לך להגיד. ואתה גם חייב להתחנף למוסלמים, כי אתה אומנם התחתנת בכנסייה האנגליקנית, אבל הילדים שלך כבר יתחתנו במסגד ווינדזור על פי חוקי השריעה הרשמיים של הממלכה המאוחדת באמונתה במוחמד. ואני מתאר לעצמי שאתה נורא מתוסכל מזה שאתה אומנם אמור להיות המלך אחרי אבאש'ך, אבל הסיכוי שסבתאש'ך תפנה לכם אי פעם את הכתר הוא כמו הסיכוי שאנגליה תזכה באליפות העולם בכדורגל.

ואחרי כל זה אתה כל הזמן צריך לחייך ולהיות נחמד ולהתעסק באילו בגדים אשתך לובשת ומה היא צריכה לעשות כדי לרצות את חמותה. טוב, כמו כל גבר אחר ברחבי העולם. בגלל זה אני ממש מבין אותך ומזדהה איתך, ואני מוותר לך מראש על כל הגינונים הבריטיים המשמימים האלה, אחי. רק אל תשכח להזמין אותי לבר מצווה של ג'ורג'י, סבבה?

אז יאללה, גבר, ברוך הבא לישראל. כן, ישראל. לא פלשתין. אתה מוזמן בכיף לקפוץ אליי גם בלי הודעה מראש לקפה או לחומוס. תה זה לא בדיוק הקטע שלנו בקיץ.

שלך בנאמנות (סתם, לא),

אני.

*** פינת המונדיאל ***

תובנות חלקיות אחרי שבוע אחד של משחקי גביע העולם:

1. רוב המשחקים של הסיבוב הראשון ממש לא אטרקטיביים. מה מעניין לראות את קוסטה ריקה נגד סרביה או את מצרים מול אורוגוואי, ועוד שהמשחקים האלה גם משמימים וגם נגמרים באחת-אפס קטן וגם זה ממצב נייח? את מי זה מעניין? זה לא מעניין. עכשיו זוזו מהטלוויזיה ואל תפריעו לראות.

2. מישהו צריך להסביר לניימאר שהשם שלו הוא לא נוטריקון של "נאה מר". אולי אם הוא ישקיע פחות בתסרוקת ויותר בכדורגל, הנבחרת שלו תיראה יותר כמו ברזיל ופחות כמו ישראל.

3. אגב ישראל, ראש ממשלת טורקיה האשים השבוע שזייפנו את הניצחון באירוויזיון כי אנחנו בכלל לא יודעים לשיר, רק להרוג. זה כמובן קשקוש גמור. הנה, הנבחרת שלנו מזייפת כבר שנים ובכל זאת לא מצליחה להגיע לשום מקום.

4. חלאס, מספיק עם המיסטיקה. נכון שארגנטינה דפקה לנו ברז וחברה לגרועים שבאויבינו, אבל אין שום קשר בין זה ובין התיקו שהם בקושי הצליחו לחלץ מול איסלנד, חחחח. וגם העובדה שמסי התנהל מולנו בנבזות לא קשורה לפנדל שהוא שוב החמיץ בזמן שרונאלדו הבקיע שלישייה נגד ספרד, מו-הא-הא-הא-הא. יש דין ויש דיין, זה נכון, אבל אין שום קשר לכך שאם ארגנטינה לא תנצח הערב את קרואטיה היא עלולה לעוף כבר בשלב הראשון, אמן וכן יהי רצון.

5. יאללה קרואטיה.

לתגובות: [email protected]