השבוע הלך לעולמו הרב שמעון אדלר, מייסד ישיבת אמי"ת חברותא. תלמידי מגמת המוזיקה של הישיבה זכו השנה במקום הראשון בתחרות "שיר נולד" של כנס הרכבים של החמ"ד בנושא 70 שנה למדינה, עם השיר הייחודי "מדינה וכו..".


לקראת סיום שנת הלימודים והפרידה שלהם מהישיבה הפיקו התלמידים קליפ לשיר המיוחד הזה- והקדישו אותו לזכרו של הרב שמעון אדלר, לו מתאימות במיוחד המילים "הלוך ילך ובכה נשא משך הזרע - בא יבוא ברינה נושא אלומותיו" המשולבות בשיר.

בוגרי אמי"ת חברותא משתלבים בכל תחומי החברה במדינה- בצבא, ביצירה ובאקדמיה. הם פירות העמל והיזע שזרע הרב שמעון ז"ל.

הרב אדלר בנה תפיסה חינוכית חדשה הרואה את החוזקות של כל תלמיד גם כאלו שהישיבות התיכוניות לא הצליחו להתמודד איתם. בזכותו מאות בוגרים שהתייאשו מהכיתה ומבית הספר, הצליחו לחזור וללמוד. אהבתו לכל תלמיד ואמונתו בכל תלמיד לא ישכחו מליבם של בוגריו הרבים.

ישיבת אמי"ת חברותא נותנת מקום לתלמידים שלא מצאו עצמם במסגרות הלימוד השגרתיות. חלקם חוו כישלונות צורבים במוסדות הרגילים. המקום בנוי על מתן ביטוי לאינטליגנציות נוספות לבד מאלו שבאות לידי ביטוי בבית הספר הרגיל, ועל כן מגמות הלימוד שם יחודיות, ובהן מגמות מוזיקה, סיירות, רכיבה וכלבנות, הבסיס במקום הוא האמון הבלתי מתפשר של הצוות החינוכי בתלמידים.
תלמידי הישיבה מגלים בעצמם כישרונות מיוחדים שלא ידעו שיש בהם, ובעזרת צוות מסור- מוציאים אותם מהכח אל הפועל . תלמידי מגמת הסיירות כובשים את שביל ישראל ב50 יום רצופים של מסע בשביל ישראל, תלמידי מגמת המוזיקה מפיקים קונצרטים שנתיים ויצירות מוזיקליות מקוריות, תלמידי מגמת הרכיבה הופכים למדריכי רכיבה טיפולית, ועוד.

בזכות הרב אדלר וחזונו, הישיבה הפכה להיות מוקד עליה לרגל של קורסים אזרחיים וצבאיים למנהיגות ופיקוד, קבוצות המגיעות לשמוע מתלמידי הישיבה ומראשיה על שיטת החינוך הייחודית .