כיכר רבין.
כיכר רבין.צילום: Miriam Alster/FLASH90

בנצי פרישמן, אחד ממארגני אירוע "משיח בכיכר'' של חב"ד, גילה הבוקר (שישי) כי עיריית תל אביב הסכימה לאפשר את קיום האירוע בהפרדה בכל מקום אחר בתל אביב, מלבד כיכר רבין.

לאחר שהודיעה העירייה למארגני האירוע כי לא תאפשר לקיים אותו בכיכר רבין במתכונתו הנוכחית, הציעה העירייה את פארק הירקון כתחליף.

"הציעו לנו לעשות את זה בכל מקום אחר", סיפר פרישמן, "אם הבעיה היא כבוד האישה והחלטת ממשלה, מדוע בכל מקום אחר בתל אביב, או בבני ברק, זה בסדר?".

בתוכנית "בוקר אור" בערוץ 14 אמר פרישמן, "היה אירוע לפני שנתיים בכיכר רבין, והוא התרחש בלי בעיות", הוסיף פרישמן, "על פי הסיכומים שלנו עם העירייה, היה לנו אישור לעשות את זה, עד שהתעורר ה'בלגן'".

"גברים ונשים מקבלים אצלנו מרחב שווה. נשים לא יעלו לנאום - אך אין נשים חרדיות שמעוניינות בכך. אנחנו נותנים לכל אחד את המקום שלו - כמו שהוא רוצה, מה שמכבד אותו. אם לא תהיה מחיצה, הרבה נשים לא ירצו להגיע", הסביר פרישמן.

מיכל שלו-פרייכר, נשיאת ''הפורום החילוני'', זעמה "אנחנו צריכים לשמור על החילוניות, על הערכים של הומניזם ושוויון, אך לא על פלורליזם ריק שמאפשר לדרוס אותנו בערים שלנו. פלורליזם צריך להגן על עצמו, כערך ריק אין לו שום משמעות".

"לעשות את האירוע בכיכר רבין, בעיניי זה משול לקיים את מצעד הגאווה בבני ברק. תל אביב זו עיר חופשית, לעשות את זה בכיכר רבין זה סמל - הם יוצאים נגד הסמל החילוני. גם לפלורליזם יש גבול, והוא הפגיעה בערך השוויון".

"חב"ד הם אלופי העולם בפלורליזם - עד שזה מגיע אליהם", הוסיפה שלו-פרייכר, "לחב"ד יש גישה לילדים שלנו בבתי הספר שלהם, ללא הוריהם. המרחב החילוני בסכנה וחייבים להגן עליו, אם לא נעשה זאת, נישאר בלי כלום - בלי חופים, בלי בתי ספר, בלי כלום".

מארגני ''משיח כיכר'' עתרו לבית המשפט המחוזי בתל אביב לאחר שהעירייה הודיעה שלא תאפשר את קיום האירוע במתכונת נפרדת. ביום ראשון יתקיים הדיון בעתירה.