test
testtest7

פקח של עיריית ירושלים קנס חסיד חב"ד שעמד היום (שישי) סמוך לתחנה המרכזית בירושלים והציע לעוברים ושבים להניח תפילין, כפי שהוא עושה כבר ארבע שנים.

הפקח העירוני הגיע למקום, ביקש מהיהודי לקפל את הדוכן ונתן לו דו''ח על סך 475 שקלים.

בעקבות הפרסום הנחה ראש עיריית ירושלים ניר ברקת את אנשיו לבטל את הדו"ח לאיש חב"ד שהקים דוכן להנחת תפילין בירושלים.

"עיריית ירושלים רואה בהערכה את פעילות תנועת חב״ד בעיר וברחבי הארץ, במטרה לאהבת ישראל וקירוב לבבות. לעירייה שיתוף פעולה מצויין עם נציגי חב״ד ופעיליה ויש לציין כי אנשי חב״ד נוהגים באופן כללי לקבלת ההיתרים הנדרשים בחוק לצורך הצבת מתקנים ודוכנים ברחוב" נאמר בהודעת ראש העיר.

"במקרה זה מדובר בתלונות שהגיעו לפיקוח העירוני על הצבת דוכן ללא הסדרה כחוק. לצערינו למרות בקשות העירייה וההתראות מראש, סירב בעל הדוכן לבצע את הנדרש ממנו לקבלת ההיתר החוקי ואף הרחיב את הדוכן בסככה ושלטים ללא אישור.

לבקשת ראש העיר ניר ברקת ובתיאום עם התובע העירוני יובהר למפעיל הדוכן כי הקנס שניתן לו יבוטל ובעל הדוכן יתבקש להסדיר את המשך פעילותו כחוק, באופן שיניח את דעת כל הצדדים ועל פי הנוהל העירוני", נמסר מהעירייה.

המשנה לראש העיר ירושלים דב קלמנוביץ אמר קודם לכן כי "המגמה הנפוצה בתקופה האחרונה, לעלות על נקודות אור יהודיות ולהרחיקן מהמרחב הציבורי לא תעבוד בירושלים עיר הקודש לשלוש הדתות. גם אם הפקח נתן את הקנס על דעת עצמו הוא כנראה לא הבין את רוח המפקד - קרי חברי מועצת העיר.

״אני אפנה לתובע העירוני ואחדד מולו את ערכי הקדושה שאנו במועצת העיר רואים בדוכן הפצת היהדות ולכן יש לבטל את הקנס ולהנחות את הפיקוח העירוני להימנע מכך בעתיד״, הבטיח קלמנוביץ.

חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, הגיע לנקודה בה הוצב הדוכן ומחה על חוסר השוויון באכיפה מצד העירייה. "עיריית ירושלים ממשיכה במדיניות שמכתיבים ארגוני השמאל הקיצוניים – רדיפת כל סממן יהודי במרחב הציבורי ובראשם דוכני התפילין. כל זאת בזמן שאותה עיריית ירושלים מעניקה יד חופשית ומתרפסת בפני ארגונים מיסיונרים משיחיים.

''ירושלים היא לא ת"א – אדאג שיהיה מדובר במקרה חד פעמי שלא יחזור על עצמו שנית. נמשיך לראות דוכני תפילין וסממנים יהודים במרחב הציבורי של ירושלים, בירת מדינת ישראל", הבטיח קינג.

השר לשעבר אלי ישי אמר כי ''קמפיין ה'הדתה' שהחל להשתולל בתקשורת מחלחל אט אט ומגיע למקומות שלא היינו מתארים! מי היה מאמין שבירושלים עיר הקודש יתנו קנס לאדם שמניח תפילין לציבור?

"אסור בשום אופן לאפשר למציאות הזו להפוך לשגרה במדינת ישראל. פניתי לידידי ניר ברקת בדרישה לבטל מיידית את הקנס ולשנות את ההנחיות לפקחים", הוסיף ישי.