נאווה בוקר
נאווה בוקרצילום: חזקי ברוך

סגנית יו״ר הכנסת ח״כ נאוה בוקר פנתה הערב (מוצ״ש) במכתב לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, בעקבות החלטתו להתנות קיום אירוע של חב״ד בעיר, בביטול ההפרדה בין נשים לגברים.

"הבחירות הקרבות לראשות העירייה", כתבה בפנייתה לחולדאי, "משבשות את שיקול דעתך".

״האם בהדרת רבבות בני אדם מאמינים, יש משום שמירה על זכויות אדם? האם ברמיסת מנהגם ומסורתם של אלפי בני אדם ובכללם תושבי עירך, יש משום שמירה על תל אביב יפו חופשית?"

בהמשך שאלה האם בעקבות ההפרדה המתקיימת בבתי הכנסת הפזורים העיר, יפעל חולדאי להחריבם.

״פגיעה חמורה בזכויות אדם ופגיעה בניסיון לשמור על תל אביב -יפו חופשית. האפליה המובהקת על רקע דתי ודריסת עקרונות הדת ברגל גסה, לא מותירה לי אלא להגדיר את פעולתך זו - אנטישמית".

"המחשבה שמא קהל בוחריך יעריך את הניסיון לבטל אירוע דתי, מוטעית. ברובם המכריע, תושבי תל אביב -יפו מוצאים בקיום אירועים מכל הסוגים, זכות יסוד ראשונה במעלה. אין לי ספק שבימים אלה הם מביעים את חששם שפעולתך זו מעידה על הבאות. היום תבטל אירוע של חב"ד, מחר תבטל את אירועי מצעד הגאווה ומחרתיים תבטל את המרתון בשל הפרדה המגדרית הנהוגה בו ואחר כך את המירוץ 'שוונג' המיועד לנשים בלבד".

נציין כי ״האגודה למען הגאולה האמיתית והשלמה״ עתרה ביום חמישי האחרון לבית משפט השלום בעיר בדרישה לבטל את התנייתו של ראש העיר, חולדאי. האירוע ״משיח בכיכר״, אמור להתקיים ביום שני הקרוב בכיכר רבין ועד לשעה זו לא ברור אם יתקיים.