דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס
דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרסצילום: רויטרס

דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, נאלצה לעזוב מסעדה בוירג'יניה ביום שישי, לאחר שבעל המקום ביקש ממנה לעשות זאת, על רקע הקשר שלה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

האקבי כתבה בחשבון הטוויטר שלה, "בעלת מסעדת 'רד הן' בלקסינטון ביקשה ממני לעזוב משום שאני עובדת עבור נשיא ארה"ב. עזבתי את המקום בנימוס".

"מעשיה של בעלת המסעדה מעידים הרבה יותר על אישיותה מאשר על זו שלי. אני עושה את המיטב כדי להתייחס לכל אדם, גם את אלו שיש לי איתם מחלוקות, בצורה המכבדת ביותר ואמשיך לעשות זאת".

ראוי לציין שמיד לאחר פרסום האירוע הוצף דף הפייסבוק של המסעדה בפוסטים המביעים תמיכה מוחלטת בהאקבי-סנדרס ומותחים ביקורת חריפה על המסעדה.

אחד מהעובדים במקום סיפר שהמסעדה הוצפה בשיחות טלפון עד שהוחלט לנתב אותן למשיבון אוטומטי שגם הוא התמלא במהירות.

אביה של האקבי-סנדרס, מושל ארקנסו לשעבר, מייק האקבי, צייץ לאחר האירוע בלעג: "קנאים: במסעדת 'רד הן' בוירג'יניה אפשר לבקש 'צלחת של שנאה'. זה כנראה מנה שתורכב ממתאבנים קטנים למוחות קטנים".

מדובר במקרה שני שבו נאלץ לעזוב גורם בממשל טראמפ מסעדה. ביום שלישי השבוע, הפגינו מתנגדי טראמפ מול מסעדה יוקרתית בוושינגטון, בעת שהשרה להגנת המולדת קירסטן נילסן, אכלה במקום.

נילסן, שלא רצתה להפריע לאורחים האחרים שישבו במסעדה באותה העת, החליטה לעזוב את המקום במהירות, דרך יציאה צדדית, כדי למנוע עימות עם המפגינים.