אלכס טיוס. למה הנבחרת ויתרה עליו?
אלכס טיוס. למה הנבחרת ויתרה עליו?צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

ראשי איגוד הכדורסל, יחד עם ראשי הנבחרת והצוות המקצועי, הודיעו הערב (מוצ"ש) כי החליטו לוותר על אלכס טיוס ולבטל את זימונו לנבחרת ישראל לאלתר.

"טיוס, אשר זומן כמו יתר שחקני הנבחרת לתחילת האימונים בשבוע שעבר, הודיע כי אינו זמין מסיבות אישיות. השחקן החליט לצאת לחופשה עד 26.6 והתכוון להגיע ארצה יומיים לפני המשחק החשוב מול יוון. באיגוד ובנבחרת חושבים שאין זה נכון לצרף בשלב הזה שחקן שלא נמצא עם הנבחרת במרבית תקופת ההכנה", נאמר בהודעה שיצאה מטעם האיגוד.

עוד ציינו שם כי "התפיסה באיגוד הכדורסל היא שבנבחרת ישראל צריכים להיות שחקנים המחויבים לנבחרת ולמדינה. כאלו שעבורם ללבוש את המדים הלאומיים זו זכות ולא חובה. אין לאיגוד רצון באלו אשר רואים בנבחרת נטל או מעמסה מיותרת עבורם. בסגל הקיים נמצאים השחקנים הישראלים הטובים ביותר אשר מחויבים לה לאורך כל הדרך. השחקנים מפגינים רמת רצון גבוהה ועובדים באופן אינטנסיבי כדי לעמוד במשימה הקשה שעומדת בפנינו - עליה לשלב הבא במוקדמות גביע העולם".

"באיגוד הכדורסל מאמינים שנבחרת ישראל היא מעל לכל קבוצה וששחקן בעל אזרחות ישראלית צריך להעדיף את נבחרת ישראל גם כאשר נדרשים מצידו ויתורים אישיים. בצד השני של המשוואה האיגוד נותן לשחקנים והצוות את כל מבוקשם ועושה הכל כדי שהשחקנים יקבלו את הטיפול הטוב והנכון ביותר בכל תקופה שהותם בנבחרת, ואף מעבר לכך", טענו באיגוד בביקורת על השחקן.

במכבי תל אביב פרסמו הודעת תגובה חריפה. "הופתענו לקרוא את הודעת איגוד הכדורסל מהשעה האחרונה, הודעה אשר מעלה תמיהות רבות. חשוב לחדד ולהדגיש כי בגלל סיבות אישיות הוחלט בהסכמה ובאישור אנשי האיגוד והנבחרת כי אלכס טיוס יעזוב את ארה"ב מייד לאחר ארוע משפחתי וכי הוא יהיה באימון הנבחרת שיתקיים ב-26.6. במסגרת ההסכמה מכבי אף התנדבה לשלם את כרטיס הטיסה שלו ארצה במקום האיגוד".

"אלכס הודה לאנשי הנבחרת על האישור להגיע מאוחר וציין כי יגיע במלוא המוטיבציה למשימה. כמובן שבניגוד להסכמה שנתנו בנבחרת להגעתו המאוחרת, זכותם לבטל את זימונו", אמרו במכבי תל אביב.

עוד הוסיפו הצהובים כי "מכבי מצרה על כך שאיגוד הכדורסל הודיע למנהל הקבוצה עמי ביטון על ביטול הזימון בדיוק בעת שיצאה הודעה לתקשורת בנושא. טוב היו עושים בנבחרת אם היו מכבדים את השחקן ומשוחחים איתו אישית. אנו מאחלים בהצלחה לנבחרת ולשחקננו ג'ייק כהן".