מחזקים את מצפה רמון. ארכיון
מחזקים את מצפה רמון. ארכיוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

הממשלה אישרה החלטה להעברת 21.6 מיליון שקלים למצפה רמון לצורך פיתוח כלכלי בתחומי התיירות, הדיור והתשתיות, החקלאות, הסביבה וקליטת העליה.

להחלטה שותפים משרדי ראש הממשלה, האוצר, הבינוי והשיכון, הפנים, הכלכלה והתעשייה, התיירות, החקלאות הגנת הסביבה והעלייה והקליטה.

ההחלטה מצטרפת לרשימה ארוכה של תכניות לפיתוח אזור הדרום שאישרה הממשלה במיליארדי שקלים, כגון מעבר צה"ל לנגב והתכנית לפיתוח ירוחם שעברה לאחרונה.

גיבוש ההחלטה נעשה במסגרת עבודת מטה של משרד ראש הממשלה בשיתוף כלל משרדי הממשלה הרלוונטיים והרשות המקומית והיא מהווה תוספת להחלטת ממשלה מספר 917 משנת 2015 במסגרתה הוקצה למצפה רמון סכום של 47.1 מיליון ש"ח לשנים 2016-2020.

ההחלטה שאושרה היום מעניקה כלי סיוע נוספים לחיזוק הרשות המקומית ולפיתוח אזורי תעשייה ומנועי צמיחה וכן להגדלת הכנסות ולהתייעלות אנרגטית. היא כוללת שיקום שכונות פיזי, שיקום תשתיות במרקם הוותיק, טיפוח סביבתי ברחבי היישוב, הפעלת תכניות לחינוך ותוכניות מיוחדות לסיוע לעולים חדשים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר, "היום אנחנו מביאים לממשלה החלטה נוספת לחיזוק הדרום. אנחנו נקצה 21 מיליון ש"ח למצפה רמון, וזה מתווסף ל-47 מיליון ש"ח שכבר הקצנו למצפה רמון לפני 3 שנים".

"הייתי בשבוע שעבר בסיום קורס קצינים בבה"ד 1. זה הזכיר לי נשכחות, כי אני הייתי במחזור השני שסיים שם קורס קצינים, שנה אחרי שהבסיס היפה הזה נפתח. אבל מאז יש שינויים גדולים בנגב בכלל, גם בצפון וגם בדרום, בעבודה שהממשלה עושה. במצפה רמון אנחנו מסייעים בדיור, בתעשייה, בחינוך, בתיירות, והדבר ניכר. יש אפילו הרבה אירועי תרבות על שפת המכתש, מקום מדהים. זה חלק מהמדיניות שלנו לפתח גם את הצפון וגם את הדרום, בהיקפים הרבה יותר גדולים ממה שכל ממשלה אחרת עשתה בתולדות המדינה", הוסיף.