קיין מול טוניסיה. גיבור הממלכה
קיין מול טוניסיה. גיבור הממלכהצילום: רויטרס

הפעם האחרונה שנבחרת אנגליה כבשה יותר משלושה שערים, הייתה בגמר המונדיאל 1966, אז זכתה בגביע הנכסף. היום (ראשון) לנבחרת האנגלית הייתה כבר ארבעה שערים במהלך המחצית הראשונה. האם גם הפעם האנגלים יהיו אלה שיניפו את הגביע?

הנבחרת האנגלית שהתקשתה עד מאוד במשחק הפתיחה של הטורניר מול נבחרת טוניסיה, ורק שער של הארי קיין הקפטן בתוספת הזמן מנעה ממנה מבוכה כשניצחה לבסוף בתוצאה 2:1, פתחה היום את משחקה השני בטורניר היוקרתי מול נבחרת פנמה בטירוף.

האנגלים, שעד היום הצליחו לנצח את צמד משחקי הפתיחה שלה במונדיאל פעמיים בלבד, ב-1982 וב-2006, שיחזרו את ההישג שלהם היום כשהביסו את הנבחרת הקטנה מדרום אמריקה בתוצאה 6:1.

החגיגה האנגלית החלה עם שער בדקה ה-8 של ג'ון סטונס, המשיכה עם פנדל מדוייק של הקפטן קיין בדקה ה-22 ושער מרהיב של לינגארד בדקה ה-36 כשעד המחצית סטונס וקיין העלו את מאזנם האישי במשחק לשני שערים עבור כל אחד כשכבשו בדקות ה-40 ו-45, בהתאמה.

הקפטן קיין לא נח גם במחצית השניה כשבדקה ה-62 כבש את השער השלישי שלו במשחק והחמישי בטורניר ועל הדרך הפך למלך שערי הטורניר.

הרגע ההיסטורי של המשחק הגיעה דווקא מצידה של הנבחרת המובסת, כשהפנמים כבשו לראשונה בתולדותם שער בטורניר גביע העולם,בדקה ה-78. הפנמים יסיימו את הטורניר מוקדם כצפוי כשלמעשה על אף שנותר משחק אחד בשלב הבתים, אלה כבר הודחו ללא שום סיכוי להעפיל לשלב השמינית.

האנגלים מנגד, הבטיחו את מקומם בשלב הבא וכעת בזכות הפרש השערים נמצאים במקום הראשון לפני נבחרת בלגיה. בחמישי הבא יתחרו השתיים ראש בראש על המקום הראשון.