ח"כ אורן חזן
ח"כ אורן חזןצילום: חזקי ברוך

ח"כ אורן חזן (הליכוד), מ"מ יו"ר הקואליציה, הגיש הצעת חוק המגבילה את התקורה שמוסדות אקדמיים בישראל יכולים להשית על תרומת מלגות לסטודנטים, למקסימום אחוז אחד בלבד מסך התרומה.

ההצעה נולדה לאחר שפורסם בכתבה בעיתון TheMarker כי אין כל הגבלה רשמית וממוסדת על אחוז התקורה שמוסדות אקדמיים רשאים לגבות בעבור תרומות של מלגות לסטודנטים, ובעוד שישנם מוסדות שאינם גובים תקורה כלל, הרי שישנם מוסדות שאחוז התקורה יכול להגיע אפילו ל-20% מסך התרומה.

ח"כ חזן אמר כי "האינטרס שעומד מאחורי תרומת כספים למלגות סטודנטים (בניגוד לתרומות למוסד האקדמי עצמו) הוא הרצון שכסף זה יועבר לכיסם של הסטודנטים עצמם. ככל שאחוז גבוה יותר מהכסף עובר ישירות למוסד האקדמי, כך נפגם האינטרס העומד מאחורי התרומה".

"מצב דברים שכזה גורם לכך שהתורמים מעדיפים לנתב את כספי תרומות המלגות אל עבר מוסדות שבהם אחוז התקורה נמוך יותר. הנפגעים הישירים מכך הם הסטודנטים אשר זקוקים לתרומות מלגות ולומדים באותם מוסדות שגובים אחוז תקורה גבוה".

עוד הוסיף ח"כ חזן כי "הצעת החוק הנדונה תחייב שקיפות מלאה ואחידות גמורה לגבי כל המוסדות האקדמיים בישראל בסוגיית תקורת התרומות למלגות הסטודנטים, כך שהתרומות הללו יגיעו יותר ליעדיהן המקוריים ותימנע אפליה לרעה של סטודנטים בשל מדיניות תאבת בצע של המוסדות בהם הם לומדים".