באו לעודד?
באו לעודד?iStock

שלושת האוהדים הגיעו לרוסיה על מנת לצפות במשחקי הנבחרת האנגלית במונדיאל צולמו באחד הפאבים בעיר וולגוגורד ברוסיה כאשר הם שרים שירים אנטישמיים ומצדיעים במועל יד. לאחר שהצילומים נחשפו, הם גורשו מרוסיה והועמדו לדין לאחר שהתאחדות הכדורגל האנגלית הגישה נגדם תלונה פלילית. מייקל הרברט, 57, תושב העיר דרבי אחד שצולם שר שירים אנטישמיים הורחק לחמש שנים ממשחקי כדורגל, על ידי שופטי בית המשפט בלסטר. שני הנאשמים האחרים, דיוויד באטי בן 58 ומייקל ברנס בן 52, אמורים לשמוע את עונשם ביום שלישי הקרוב.

"אנו עובדים עם הרשויות הרלוונטיות, כולל צוות חקירה מיוחד של המשטרה הבריטית, על מנת לזהות את המעורבים בסרטון שצולם ולנקוט בפעולה המתאימה כנגדם. ההתנהגות המבישה של האנשים שצולמו בסרטון אינה מייצגת את הערכים של רוב אוהדי הכדורגל התומכים בנבחרת האנגלית ברוסיה" נמסר בהודעת התאחדות הכדורגל הבריטית.

הרברט נראה בצילום כאשר הוא שר שירים אנטישמיים בגנות מועדון "טוטנהאם הוטספר" שזכה לכינוי "המועדון היהודי" ונמצא בבעלותו של דניאל לוי היהודי. "הספרס בדרך לאושוויץ. היטלר ירסס אותם שוב בגז. זיג הייל, זיג הייל!" שרו הרברט וחבריו בסרטון.

התאחדות הכדורגל האנגלית נקטה בשנים האחרונות ביד קשה כנגד מתפרעים ובמיוחד אוהדים שהשתמשו בביטויים גזעניים או אנטישמיים, לרבות שלילת כרטיסי אוהד והגשת כתבי אישום נגדם לבתי המשפט המקומיים.