תממן לבד. אבי גבאי
תממן לבד. אבי גבאיצילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי פתח את ישיבת הסיעה בדברי ברכה לח"כ יצחק בוז'י הרצוג, על מינויו ליו"ר הסוכנות היהודית.

"הרצוג הוא המתאים ביותר למלא את התפקיד החשוב הזה, במיוחד בתקופה הזו, תקופה בה קהילת יהדות התפוצות מצויה בשבר עמוק מול מדינת ישראל. שבר שהלך והחריף בשנים האחרונות בגלל התנהלות חסרת אחריות של הממשלה. אין לי ספק שתמלא את המשימה הזו בהצלחה רבה. זו גם ההזדמנות להודות לך על שנים של עשייה ציבורית עם הצלחות יוצאות דופן", בירך גבאי.

בהמשך התייחס גבאי לפרשת המעונות. "אני לא מתכוון לעסוק במשפחתו של ראש הממשלה, אלא בו עצמו. כי הוא נבחר הציבור, והאחראי הבלעדי. ראש הממשלה, עם ישראל רואה ושומע את השיחות של מקורביך ואנשיך בהווה ובעבר. גם התומכים שלך נבוכים ומתביישים. די. מספיק עם זה. נראה לך נורמלי שגם החשבת הכללית לשעבר, גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה וגם יועצים משפטיים השחיתו ומשחיתים את זמנם בביקורים בביתך הפרטי בקיסריה?. באיזה שלטון דמוקרטי היועצת המשפטית של ראש הממשלה רועדת כעלה נידף, מפחדת מאנשי ציבור שסרחו במקום להילחם בהם? תתארו לכם מה אותם בכירים יכלו לעשות בזמן שהם השחיתו על דיונים וביקורים בקיסריה. באיזה דברים חשובים היו יכולים לעסוק".

"מנכ"ל משרד ראש הממשלה. תפקיד סופר חשוב במערכת הציבורית. במקום לעסוק ביוקר המחיה של אזרחי המדינה, הוא עסוק ביוקר המחיה של המשפחה שלך. ויוקר המחיה אוכל את העם אבל את זה לעולם לא תבין", הוסיף גבאי.

"ראש הממשלה, לפחות לפי מגזין פורבס, לך ולי יש כמה מיליונים טובים בבנק, ושנינו יודעים שכסף עושה עוד כסף. כולם יודעים שאת הכסף אי אפשר לקחת למעלה, לעולם הבא. מה שכאן, זה מה שיש. אז די. קבל החלטה פשוטה – את ההוצאות של בלפור הציבור יממן ואת ההוצאות של קיסריה תממן בעצמך. אתה יכול להרשות לעצמך. תן לעובדי המדינה לטפל בבעיות של הציבור ולא בבעיות שלך", קרא גבאי לנתניהו.