אמה שניידר עם ד"ר ערן שוסטק
אמה שניידר עם ד"ר ערן שוסטקצילום: דוברות מרכז שניידר

אמה שניידר, בת השנה ועשרה חודשים הגיעה למחלקה לרפואה דחופה במרכז שניידר לרפואת ילדיםבעקבות מחלת חום, ובעודה מקבלת טיפול במיון קרסו ריאותיה.

הפעוטה הועברה במצב קשה ליחידה לטיפול נמרץ בראשותו של ד"ר אלחנן נחום ומשם ליחידה לטיפול נמרץ לב, בראשותו של פרופ' עובדי דגן שם חוברה הפעוטה למערכת ECMO (Extracorporeal Membrane Oxygenation) אשר מחליפה את פעילות הלב והריאות, למשך 68 ימים.

החיבור הממושך למערכת סייע לריאותיה הקטנות של אמה להתאושש, והיא שוחררה לביתה כעבור 103 ימי אשפוז, כאשר הטיפול המקצועי הצליח לצמצם למינימום את היקף הסיבוכים הכרוכים בחיבור כה ממושך למערכת.

הוריה של אמה הקטנה הודו לצוות הרפואי בהתרגשות: "תודה רבה על שבזכותכם חזרנו הביתה עם ילדה בחיים, הטיפול הרפואי המסור והיעיל שבתנו קיבלה, מחדר המיון, דרך היחידה לטיפול נמרץ ועד לטיפול הממושך ביחידה לטיפול נמרץ לב, הצילו את חייה. תודה לפרופ' עובדי דגן, לד"ר עופר שילר ולד"ר ערן שוסטק על טיפול רפואי בלתי מתפשר, על קבלת החלטות לא פשוטה, על התקשורת היומיומית ושיתוף בכל הדילמות, על ההקשבה והסבלנות. לגולן שוקרון מפעיל האקמו על טיפול מסור ומקצועי בשעות לא שגרתיות, למנהלת הסיעוד רים עבד אל חי ולכלל האחים והאחיות במחלקה".

ההורים הוסיפו, "הרגשנו כל הזמן כי הילדה בידיים בטוחות, כי עושים כל שניתן לעשות בשבילה וכי לא מחסירים ממנה דבר. זה מפתיע, מדהים ולא מובן מאליו לקבל יחס ושירות כאלו בבית חולים ציבורי".

פרופ' דגן ציין "אין ספק שבזכות עירנות הצוות הרפואי, והימצאותה בבית חולים אשר יש ברשותו מערכת ECMO ומערכות טיפול מתקדמות, ושילוב כל הדיספלינות השונות, ניצלו חייה של הפעוטה, חיבור כה ממושך על מכשיר האקמו הינו נדיר מאוד".