מהומה בועדת חוקה

ועדת החוקה של הכנסת דנה היום (שלישי) בהצעת החוק של ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) לקביעת עדיפות במכרזי שירות המדינה ליוצאי צבא ומשרתי מילואים.

על פי הצעת החוק שנידונה היום לקריאה ראשונה, בקרב קבוצות הזוכות להעדפה מתקנת במכרזי שירות המדינה, תינתן העדפה ליוצאי הצבא והמשרתים במילואים.

במהלך הדיון התעורר ויכוח סוער בין חברי הכנסת הערבים והחרדים המתנגדים לחוק, לבין הח''כים התומכים בחוק, בהם ח"כ יוגב, ח"כ ענת ברקו וח"כ עודד פורר. לאחר שח"כ אחמד טיבי צעק השיב לו ח"כ יוגב "מחבל, תומך רוצחים, לך לפרלמנט הפלסטיני, שם מקומך".

"היום כאשר הכנסת מציינת את יום המילואים, זה זמן מצוין להתקדם עם החוק שהגשתי, למתן העדפה מתקנת לאלו ששירתו בצבא או במילואים מקרב קבוצות שזוכות להעדפה מתקנת בשירות המדינה. השירות בצבא או בשירות הלאומי זו הבעת נאמנות ומסירות למדינה, ועל המדינה להשיב להם כגמולם", הסביר יוגב את הצעת החוק שלו.

''לא יעלה על הדעת שבעוד שמי ששרת את מיטב שנותיו, חבריו כבר נכנסים לעולם האקדמיה והעבודה, ובעצם תופסים את המשרות הפנויות. אנחנו רוצים לתקן את העוול, להביא שוויון ולתת עדיפות במכרזי שירות המדינה למי ששרת את מדינת ישראל, השקיע את מיטב שנותיו וסיכן את חייו למען מדינת ישראל''.

יוגב הדגיש, ''החוק הזה יביא צדק. זה חוק שהיה צריך לעבור מזמן, ואנחנו נמשיך לדחוף לקידומו", הבטיח.

חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) שהיה מיוזמי חוק העדפה המתקנת לציבור החרדי טען כי הצעת החוק של יוגב פוגעת באוכלוסיה החרדית ומרוקנת מתוכן את התיקון לחוק ייצוג הולם שאושר בשנה האחרונה ומקנה עדיפות לציבור החרדי.

''אין זה נכון להציג את חיילי המילואים כאוכלוסיה מוחלשת, שירות המילואים אינו גורע אלא יוצר תיעדוף בניסיון ובדברים אחרים לאותו מועמד, בהעדפה הזו שאתם מבקשים לייצר אתם מחלישים אוכלוסיות אחרות, הצעה זו תוריד קומה את מי שכבר נמצא בהעדפה כיום", אמר מקלב.