פרופ' יפה זילברשץ
פרופ' יפה זילברשץצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר החינוך ויו״ר המועצה להשכלה גבוהה, נפתלי בנט, החליט על הארכת כהונתה של יו״ר הועדה לתכנון ותקצוב (ות״ת), פרופ׳ יפה זילברשץ.

זילברשץ תשלים בחודש ספטמבר הקרוב שלוש שנים בתפקיד אשר בסופן ניתן להאריך את כהונתה, כמקובל, בשלוש שנים נוספות.

לאור זאת, מל"ג דנה היום (ג') בנושא ואישרה את הארכת כהונתה של פרופ' זילברשץ. זילברשץ הודתה לשר בנט ולחברי המל"ג על האמון והדגישה כי בכוונתה להעמיק ולהרחיב את שלושת הדגלים המרכזיים של מערכת ההשכלה הגבוהה: מחקר, הוראה והמשימה השלישית של שילוב האקדמיה בחברה והתעשייה.

יודגש כי בתקופת כהונתה של זילברשץ כיו״ר ות״ת התרחב תקציב מערכת ההשכלה הגבוהה מ-10 מיליארד ש״ח ל-12 מיליארד ש״ח בין השנים 2016-2018. בין התחומים אותם קידמה ניתן למנות את שדרוג תשתיות וקרנות המחקר, הנגשת ההשכלה הגבוהה לפריפריה, הגדלת מספר הסטודנטים במקצועות ההייטק, חיזוק הממשק של האקדמיה והתעשייה וקידום למידה דיגיטלית, לצד קידום מגזרים שונים בחברה הישראלית (חרדים, ערבים ועוד) בעולם האקדמיה ושילוב סטודנטים ממדינות זרות.

בתוך כך, מל"ג אישרה היום (ג') גם את מינויו של עו"ד צבי האוזר לכהונה כנציג ציבור בוועדה לתכנון ותקצוב (ות״ת). האוזר כיהן בשורה של תפקידים בכירים במגזר הציבורי, בהם מזכיר הממשלה ה-17, מזכיר הקבינט המדיני-ביטחוני, ממלא מקום מנכ״ל משרד ראש הממשלה, יוזם ויו״ר התכנית הלאומית "ציוני דרך" להעצמת המורשת הלאומית ויו"ר תכנית "מסע" להעמקת הקשר עם צעירי העם היהודי בתפוצות.

במגזר הפרטי שימש כיועץ עסקי ורגולטורי לגופים ולחברות ישראליות ובינלאומיות, כמו גם חבר מועצת המנהלים בחברת סלע קפיטל נדל"ן וכן יועץ מיוחד במשרד עורכי הדין גולדפרב - זליגמן ושות׳. כיום מכהן האוזר כיו"ר מועצת המנהלים של מוזיאון ארץ ישראל.