"מעיל רוח"
"מעיל רוח"צילום: רפא"ל

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע"מ וחברת DRS LEONARDO מודיעות על חתימה על הסכם בהיקף של 193 מיליון דולרים בשלב הראשון, במסגרתו יספקו את מערכת "טרופי" (מעיל רוח) לצבא ארה"ב.

מערכת ההגנה האקטיבית לרק"ם תותקן על גבי טנקי אברהמס של צבא ארה"ב, כדי לתמוך בדרישות מבצעיות מידיות. על פי תנאי החוזה, DRS LEONARDO תספק לצבא את המערכות לאחר ייצורן בארה"ב ובישראל.

מערכת מעיל רוח, שפותחה על ידי רפאל, היא מערכת ההגנה האקטיבית לרק"ם המבצעית היחידה העולם, שכבר נוסתה בהצלחה בשדה הקרב ומספקת יכולת שרידות ותמרון לכוחות.

המערכת מותקנת על מאות פלטפורמות לחימה קרקעיות בצה"ל, לרבות טנקי מרכבה סימן 3 ו-4 וכן על גבי נגמ"שי נמ"ר. כמו כן המערכת נמצאת תחת חוזים לאספקה שבסופה היא תהיה מותקנת על למעלה מ-1,000 פלטפורמות בצה"ל. המערכת מספקת הגנה מוכחת נגד טילי נ"ט ומגוון רחב של איומים מהמתקדמים ביותר בעולם.

המערכת מורכבת מחיישנים המגלים ומסווגים את האיום ואת מיקומו. בשלב הבא המערכת משגרת אמצעי-נגד ליירוט האיום. נתוני מיקום היורה מועברים על ידי מערכת השו"ב של מעיל רוח לכוחות בשטח לצורך נטרול המשך האיום.

מאז יירוטה המבצעי הראשון במרס 2011 הוכחה המערכת כבר פעמים רבות בשדה הקרב, בעיקר בעת מבצע "צוק איתן" והותאמה לסוגי רק"ם נוספים.

אהרון הנקינס, סגן נשיא ומנהל כללי של חטיבת מערכות קרקעיות ב- DRS LEONARDO אמר כי "הזכייה מהווה שיאו של שנים של עבודה מאומצת על ידי צוותים מהתעשיות בגיבוי הממשלות, כדי להגן על לוחמי צבא ארה"ב ולטפל בפער יכולת קריטי בתצורה המשוריינת שלו".

משה אלעזר, סמנכ"ל בכיר ומנהל חטיבת היבשה והים של רפאל אמר כי רפאל מספקת פתרונות הגנה לצבא ארה"ב כבר יותר משני עשורים באמצעות מיגון פסיבי מציל חיים על כלי רכב כגון ברדלי, סטרייקר ו-AAV7 ואנו גאים להמשיך לעשות זאת עם מערכת מעיל רוח (טרופי).