ועדת חוץ וביטחון מצביעה על חוק הקיזוז

ועדת חוץ וביטחון אישרה לקריאה שניה ושלישית את חוק קיזוז משכורות המחבלים מכספי המיסים שמעבירה ישראל אל הרשות הפלסטינית.

רק ח"כ רוברט אילטוב מ''ישראל ביתנו'' הצביע נגד אישור החוק, והוא יעלה להצבעה במליאת הכנסת ביום שני הקרוב.

הצעת החוק אושרה בוועדה בלי הסעיף שביקשו ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן, סעיף שמתנה את קיזוז הכספים בהחלטה של הקבינט המדיני-ביטחוני.

משפחות שכולות שנכחו בדיון ביקשו להעביר את הכספים המקוזזים לקרן ייחודית עבור נפגעי טרור, אולם היועץ המשפטי של הוועדה הסביר כי המהלך לא תקין מבחינה משפטית.

יוזם החוק ח"כ אלוף (במיל') אלעזר שטרן (יש עתיד) אמר כי "העמידה על העקרונות וההתעקשות השתלמו. החוק אושר לפי הנוסח המקורי שהגשנו. מה שחשוב לי זה שלא יצטרפו משפחות נוספות ל'מועדון השכול' ושהרשות הפלסטינית תבין שלתמוך בטרור זה לא משתלם".

יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) אמר כי "זהו חוק מוסרי שמשדר מסר ברור גם לנו, גם לרשות הפלסטינית וגם לעולם כולו: ישראל לא תהיה צינור להעברת כספים למחבלים. הסיפור הזה נגמר".

ראש אגף מדיניות בתנועת "אם תרצו" אלון שוורצר שתנועתו מלווה את המשפחות השכולות בירך על אישור הצעת חוק קיזוז משכורות מחבלים בוועדת חוץ וביטחון. "אישורה של הצעת החוק לקריאה שניה ושלישית על אף הקשיים הוא מהלך היסטורי.

''מדינת ישראל צריכה לעשות כמה מה שביכולתה על מנת לעצור את הטרור הערבי וחוק זה הוא עוד צעד קדימה ביצירת חבילת ההרתעה שלמה נגד הטרור. אנו נמשיך ללוות את המשפחות השכולות אשר מובילות באומץ ונחישות מאבק חסר פשרות נגד הטרור ולמען הצדק", הוסיף.

ח״כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) הסביר את התנגדותו לחוק, ״חברי הוועדה חוגגים והמשפחות השכולות בוכות מחוץ לאולם הוועדה. הסעיף השערורייתי שאושר היום, אשר הייתי היחיד שהתנגד לו, אומר שהכסף לא באמת יקוזז מהרשות הפלסטינית, אלא יישמר בצד ב'קופת חיסכון' עם ריבית דריבית.

''במקום להוציא הודעות פופוליסטיות ולעשות סרטונים לטוויטר, הייתי מצפה מחברי הכנסת שאישרו את הסעיף הזה להסתכל לציבור הישראלי בעיניים ולהסביר לו מדוע בסופו של תהליך, שמלווה בהרבה ברכות וחיוכים, כספי משכורות המחבלים יגיעו לרשות הפלסטינית ובסופו של דבר אל המחבלים״, אמר אילטוב.

מאיר אינדור על חוק קיזוז משכורות המחבלים