חילקו "רביעיות" בכנסת והורחקו מהמשכן

נערים ונערות תושבי בנימין הגיעו לכנסת על מנת לחלק לח"כים משחקי קלפים - "רביעיות", העוסקים בבית המשפט העליון.

לאחר כחצי שעה של מעבר בין חדרי הח״כים נעצרו בני הנוער על ידי משמר הכנסת ככל הנראה עקב תלונה שהגיעה מאחת הלשכות.

בני הנוער הובאו לקומת הממשלה, לשם הגיע ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שהוביל את חוק ההסדרה ואשר הזמין את הנערים לכנסת במטרה לאפשר להם להביע בפני חברי הכנסת את עמדתם.

בתום דיון בין סמוטריץ' למפקד משמר הכנסת- הוצאו הנערים והנערות בליווי אנשי המשמר מחוץ לכנסת. סמוטריץ' טען בפני אנשי המשמר כי מדובר בקופסת משחק המביע עמדה לגיטימית ולא בחומר מחאתי ופוליטי ועל כן ימשיכו הוא ואנשיו לחלק את המשחקים לחברי הכנסת בימים הקרובים כדי לסייע לאותם נערים להעביר את עמדתם לחברי הכנסת כולם.

מדובר בפעילות שהיא המשך ישיר של קמפיין "משחק מכור" המובל על ידי ועד המתיישבים למען חוק ההסדרה. חוק ההסדרה נידון בימים אלה בבג"ץ ולאור ההתנהלות בדיון ולאחריו, מסתמן כי גם בפסיקה זאת האג׳נדה שולטת והמשחק מכור.

מאור, אחת הנערות שנעצרה, אמרה "הגענו מעפרה לכנסת על מנת לחלק משחקים בנושא חוק ההסדרה כדי לעורר את חברי הכנסת למודעות בנושא ופתאום משמר הכנסת התנפלו עלינו, עצרו אותנו ולקחו אותנו. לאחר מכן הובלנו לחדרו של ח"כ סמוטריץ' להמתין עד אשר הובלנו החוצה''.

ח״כ סמוטריץ', יוזם חוק ההסדרה, מסר "בממלכת הדמוקרטיה, כנסת ישראל לא מאפשרים לנוער שבתיהם בסכנת הריסה לפעול ולהביע מחאה. בעיקר עצוב. אפעל לשינוי הנוהל המקומם הזה ואפעל להנגיש את הכנסת לאזרחי ישראל ולאפשר להם להביע את מצוקותיהם בפני נבחרי הציבור".