נורמליזציה של החיים ביהודה ושומרון
נורמליזציה של החיים ביהודה ושומרוןצילום: דוברות

שרת המשפטים איילת שקד חנכה אמש (רביעי) את תכנית "שכר מצווה" ביהודה ושומרון.

באירוע שנערך ביקב פסגות, השתתפו גם שר החקלאות אורי אריאל וחברי כנסת מהבית היהודי, ראש לשכת עורכי הדין אפי נוה, מנכ"ל מועצת יש"ע שילה אדלר, יו"ר ''שכר מצווה'' הפרופ' יובל אלבשן, ראש מועצת בנימין אבי רואה והמשנה לראש לשכת עורכי הדין אפרת רוזנבלט.

תכנית "שכר מצוה" היא פרויקט של לשכת עורכי הדין, במסגרתו עורכי דין מייצגים ללא תשלום אנשים מעוטי יכולת בהליכים אזרחיים. עד כה התכנית פעלה בכל הארץ מלבד יהודה ושומרון.

מי שעומד בראש התכנית ביו"ש הוא עו"ד אבינועם גואלמן. השקת התכנית ביו"ש מצטרפת ללשכת הקשר ביהודה ושומרון של לשכת עורכי הדין, אותה הקימה עו"ד רוזנבלט לפני כשבע שנים.

השרה שקד אמרה כי "בשלוש השנים האחרונות אנחנו מבהירים, לא בדיבורים אלא במעשים, שיהודה ושומרון הם חלקים בלתי נפרדים ממדינת ישראל. אין הבדל בין התושבים כאן לתושבים ברעננה, קרית שמונה או באר שבע''.

לדבריה, השקת תכנית "שכר מצווה" ביו"ש היא שירות בסיסי המגיע לתושבי בנימין בפרט ויהודה ושומרון בכלל. ''הדבר מהווה המשך ישיר לפרויקטים הרבים ביו"ש, כמו השוואת חקיקה שמתבצעת מזה מספר חודשים, אשר תכליתם ליצור נורמליזציה של החיים ביהודה ושומרון. אני מודה ליו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה ולעו"ד אבינועם גואלמן על עבודתם החשובה בהשקת התכנית".

שילה אדלר, מנכ"ל מועצת יש"ע אמר לערוץ 7, כי האירוע הוא בעל חשיבות רבה למערכת המשפט, להתיישבות ולבנימין בפרט, ״אירוע משולב של משרד המשפטים, לשכת עו"ד ומועצה אזורית בנימין - ההתיישבות על המפה, הן במשפט והן בדאגה לחלש . תודה למארגני האירוע עו"ד גואלמן ועו"ד דנית יזדי ממטה בנימין״.