קושנר ונתניהו
קושנר ונתניהוPhoto by Matty Stern/U.S. Embassy Jerusalem

בכיר במערכת המדינית אומר הבוקר (שישי) כי בשיחות שמתקיימות בשבועות האחרונים מול הממשל האמריקני, לא נתבקשה ישראל לויתורים או מחוות כלפי הפלסטינים.

"האמריקנים לא מדברים על ויתורים. הם מגששים היכן נוכל להתגמש, אבל כל האיתותים הם שבינתיים אין טעם לדבר על נושאים מסוג זה, כל עוד הפלסטינים אינם צד במשוואה ולא נראה שהם מעוניינים בכלל להידבר עם הצד האמריקני", אמר הגורם הבכיר בשיחה עם ערוץ 7.

האמריקנים מנסים באינטנסיביות לקדם מה שהם מגדירים 'מיזמי שלום כלכליים' ובשל כך גם נמצאים באזור לא מעט. הגורם מציין עוד כי גם סוגיית שיקום עזה מתוך מעורבות ישראלית עמוקה, עולה רבות בשיחות בין הממשל האמריקני לישראל.

בימים האחרונים קיימו שליחי הממשל, היועץ ג'ארד קושנר והשליח המיוחד ג'ייסון גרינבלט סדרה של מפגשים עם בכירים במדינות ערביות מתונות, במטרה לנסות ולהניע את המשא ומתן. משהבינו שהפלסטינים אינם מעוניינים בשלב זה להתייחס לגישושים האמריקניים, עסקו השיחות בעיקר באותם מיזמים כלכליים, שלדעת ממשל טראמפ יכולים להוביל בהיתכנות מסויימת, לגיבוש סוג של הסכם שלום אזורי.

בפגישות גם עלה נושא הרצון האמריקני להוביל צעד בינלאומי לשיקום עזה שיעקוף בדרך כלשהי את חמאס. מנהיגי ירדן, מצרים וסעודיה תומכים בקו הזה והם הבהירו זאת לגרינבלט וקושנר.

על השולחן נמצאות מספר תוכניות, שכבר עלו לדיון בקבינט, אך לא התקבלה הכרעה בנושא. ישראל, מבחינתה, מעבירה מסרים בזירה הבינלאומית שתסכים בשמחה לכל פתרון שיביא לשיפור הומניטרי בעזה ולא יגרום לסיכון ביטחוני עבורה.