נצרת עילית
נצרת עיליתצילום: נתי שוחט, פלאש 90

תלמידי בית ספר ממלכתי-דתי בנצרת עילית סובלים בשנה האחרונה מערביי הכפר ריינה הסמוך למתחם בית הספר.

הורים לתלמידים בבית הספר "להוסיף אומץ" תיארו בשיחה עם ערוץ 7 כיצד ערביי הכפר מדלגים על גדר בית ספר, חודרים למתחם ומשחיתים ציוד לימודי ומתקני משחק, ופוגעים במבנה.

בית הספר נמצא על צלע הר, וערבים מסתננים לבית הספר בקביעות. סיוון אלוף, יו"ר ועד ההורים ואם לתלמידים, סיפרה: ''זה התחיל רק בהרס רכוש, שרפו מזגן, הרסו ציוד ופגעו בכיתות. העירייה ניסתה לאכוף אך לא הצליחה וקנתה לנו ציוד חדש. אחר כך זה המשיך בחדירה של נערים לשטח בית הספר, מציקים לבנות".

נציין כי מרבים האירועים לא דווחו למשטרה ועל כן לא נפתחו חקירות. ביום שישי האחרון, בעת שתלמידה מכיתה א' ירדה מהאוטובוס, לקח אותה ערבי מתחנת ההסעה, לקח אותה לשיחים וניסה לבצע מעשה מגונה. אזרח שעבר בסביבה מנע את האסון שהיה עלול להתרחש.

"יש כאן מחדלים, הילדים שלנו הפכו לבשר תותחים ואף אחד כאן לא עושה כלום, הבן שלי לפני שבוע יצא מבית הספר וחטף מכות רצח מנערים ערבים. אין שומר כי השומר מסיים את עבודתו לפני שהבן שלי מסיים את הלימודים", הסבירה אלוף. "ילדים יוצאים מבית הספר, גונבים מהם כסף ומחטיפים להם מכות''.

ההורים משמיעים מילים טובות כלפי העירייה והעומד בראש - רונן פלוט, אולם מציינים כי מדובר בטרור ערבי ולא בסכסוכי שכנים שגרתיים, ולכן שיטור עירוני לא יכול לפתור את המצוקה. "זה סוג של טרור, הילד שלי בעיר יהודית מפחד לצאת מהבית", אמרה האם המודאגת.

במשטרת ישראל אישרו כי נפתחה חקירה בעקבות ניסיון התקיפה ביום שישי האחרון. מפקד התחנה נמצא בקשר ישיר עם ועד ההורים של בית הספר.

מעיריית נצרת עילית נמסר לערוץ 7: ''לא מוכרות לעירייה תלונות על חטיפה/ גניבה/ מעשים מגונים וגם במשטרה לא יודעים על מה מדובר. ברמת העקרון העירייה עושה מאמצים כבירים בתחום הביטחון האישי ומפעילה שיטור עירוני עם 24 שוטרים ופקחים שעובדים יום ולילה מסביב לשעון.

"בנוסף, בעלות של 1.5 מיליון שקלים אנו מציבים מצלמות אבטחה במקומות המרכזיים וגם בבתי הספר, שני שוטרים רגליים נוספו לתחנה חדשה של משטרה וביחד עם השיטור העירוני זה כח גדול שפועל בעיר. המאמץ מביא לתוצאות: הפשיעה ירדה בצורה משמעותית והביטחון עלה באופן שמעמיד את נצרת עילית כעיר הבטוחה ביותר בצפון'', נמסר.