דואגת לילדים. ח"כ רוזין
דואגת לילדים. ח"כ רוזיןפלאש 90

בניצוחם של חברי הכנסת מיכל רוזין (מרצ), איימן עודה ודב חנין (הרשימה המשותפת) וקסניה סבטלובה (המחנה הציוני) יתקיים מחר (שני) בכנסת כנס שיעסוק בחייהם של ילדים ערבים תחת "הכיבוש" הישראלי.

על פי דיווח בעיתון 'ידיעות אחרונות' הכנס ידון ב"אספקטים שונים בחייהם של ילדים תחת הכיבוש הישראלי: עוני, מגבלות תנועה, מחסור בחשמל, מים ואמצעים לחינוך, וכן במעצרי ילדים, בחוקים מפלים המקשים על איחוד משפחות והשפעות הסגר ברצועת עזה".

בנכס יופיעו לצד חברי הכנסת של השמאל גם בכירי ארגוני שמאל ובהם "בצלם", "שוברים שתיקה", "לוחמים לשלום", "רופאים לזכויות אדם", "המוקד להגנת הפרט", "האגודה לזכויות האזרח" ואחרים.

העיתון מדווח כי צפויים להשתתף באירוע גם אישים בינלאומיים כדוגמת שגריר האיחוד האירופי בישראל, שגריר הולנד וסגן השגריר הבריטי.

בהזמנה לכנס נכתב כי "51 שנים של כיבוש הותירו דור שלם של ילדים ללא עתיד. הממשלות מייצרות מסך עשן על ההשפעה הישירה של הכיבוש על האוכלוסייה האזרחית בגדה, בירושלים המזרחית ובעזה. ילדים משני צידי הסכסוך לא בחרו להיוולד למציאות עקובה מדם, ולא נוכל לייצר בשבילם עתיד שונה ללא דיאלוג. הדרך היחידה לצאת ממעגל האלימות היא לסיים את הכיבוש".

בכנס יספרו ילדים ערבים ממזרח ירושלים על חייהם ובסרט שיוקרן בפני באי הכנס יוצגו נתונים על חייהם של ילדים ערבים מרצועת עזה ומיהודה ושומרון.