אריה אורנג'
אריה אורנג'צילום: עצמי

בית ספר "אחינעם" שברובע היהודי בירושלים עבר באופן רשמי לאחריות משרד החינוך ומעתה לא יהיה תחת החינוך העצמאי, זאת לאחר מאבק ממושך של הורי התלמידים.

בית הספר המכיל תלמידים חרדים לצד בני הציונות הדתית, עלה לכותרות כאשר היה על סף סגירה בשל קשיים תקציביים.

"לפני כשנה פתחנו במאבק חסר תקדים, לאחר שבית הספר כמעט נסגר", מסביר יו"ר ועד ההורים אריה אורנג'. "למרות הקשיים שהערימו עלינו, לא ויתרנו ולבסוף השגנו את המטרה, כאשר בית הספר יעבור החל משנת הלימודים הקרובה לאחריות משרד החינוך".

עם המעבר לאחריות משרד החינוך, מתכננים בבית הספר לגדול ולהתרחב. "בית הספר אחינעם הוא מסגרת חינוכית ייחודית המשלבת תלמידים חרדים לצד תלמידים מהציונות הדתית", מוסיף אורנג'. "בהובלת הרב נבנצאל, רב הרובע היהודי, אנו מקווים להרחיב ולהגדיל את בית הספר ואת מספר התלמידים. הכיוון בהחלט חיובי, עד היום למדו בכיתה א' 12 תלמידים, כאשר בשנת הלימודים הקרובה אנו כבר צפויים להכפיל את המספר ל-24".

אריה קינג, יו"ר סיעת ירושלים מאוחדת שליווה את המאבק לאורך השנה מציין כי "בית הספר אחינעם הוא מאבני היסוד של הקהילה בעיר העתיקה. רבים מקרב מנהיגי הציבור הדתי לאומי והחרדי בירושלים נמנים על בוגרי אחינעם ובעזרת ה' יהיו עוד רבים בעתיד. אני שמח שלאחר מאבק ממושך וארוך הצלחנו להעביר את בית הספר לאחריות עיריית ירושלים", הוסיף קינג.