ליצמן באסף הרופא
ליצמן באסף הרופאצילום: דוברות משרד הבריאות

סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) ומנכ''ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, הגיעו לבית החולים שמואל הרופא, שם נדקרה אמש (שני) אחות על ידי מסתנן אריתראי.

לאחר מכן המשיכו ליצמן ובר סימן טוב לבית החולים אסף הרופא כדי לבקר את האחות הפצועה המאושפזת במצב בינוני.

"הגעתי הבוקר לחזק את הנהלת בית החולים הגריאטרי שמואל הרופא בבאר יעקב ואת הצוות המסור בעקבות המקרה הקשה אתמול בו נדקרה אחות בידי מטופל", אמר ליצמן. ''באתי לומר להם שאלימות במערכת הבריאות היא מחלה קשה שאנו נרפא אותה וננצח אותה בכל דרך. שמעתי את הצוות הרפואי וגם נחשפתי לחלק מהצילומים שהועברו לידי המשטרה. מה שקרה כאן זה נורא ואיום''.

לדברי סגן השר, ''צוות רפואי לא יכול לעבוד בסביבת אלימות וזו פגיעה בחולים. אנו לא מתכוונים לעבור על כך לסדר היום ועלינו לוודא שיש בטחון אישי לצוותי הרפואה. אנחנו במשרד הבריאות נעשה הכל שלא יקרו דברים כאלה. ההרתעה זה היסוד. בתי המשפט צריכים להחמיר בענישה למי שפוגע בצוות. אעביר זאת גם ליועץ המשפטי לממשלה.

''נבדוק לעומק בשיתוף המשטרה שנמצאת בתיק הזה ואם צריך עוד מאבטחים נעשה זאת ללא היסוס. ביקרתי את האחות בבית חולים אסף הרופא ודרשתי בשלומה. מדובר באחות מסורה ויקרה, מאחל לה בריאות טובה ורפואה מהירה", הוסיף ליצמן.

משה בר סימן, מנכ''ל משרד הבריאות, הבטיח גם הוא ''המקרה הזה לא יעבור לסדר היום. יש לפעול בכל האמצעים, הן של המערכת והן של מערכות האכיפה, בשילוב כוחות, על מנת להבטיח את שלום הצוותים. הגענו הבוקר לבית החולים שמואל הרופא ולאחר מכן לבקר את האחות הפצועה על מנת לחזק את האחות ובני משפחתה ופשוט לומר באופן ברור ונחרץ לכולם שדם הצוותים הרפואיים אינו הפקר״.

ד״ר ורה רוזנפלד, מנהלת בית החולים הגריאטרי ״שמואל הרופא״ שבו התרחש האירוע, אמר כי ״מדובר במקרה מזעזע של אלימות שאסור שתתרחש במיתקן רפואי. הנהלת בית החולים מודה לסגן שר הבריאות, למנכ״ל ולראשת חטיבת בתי החולים על העזרה והתמיכה לאורך האירוע ועל ביקורם הבוקר במקום ופגישתם עם הצוותים המטפלים על מנת לחזקם״.

ד"ר אסנת לב ציון, קורח מנהל בית החולים אסף הרופא (על שם יצחק שמיר) שבו מטופלת האחות הפצועה, אמרה ״אנחנו מזועזעים וכואבים מהמקרה של האחות משמואל הרופא. היא טופלה במרכז הטראומה של המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא), עברה ניתוח וכעת היא מתאוששת. אנו מחבקים את המשפחה ומתפללים לרפואתה השלמה ולמיגור תופעת האלימות במרכזים הרפואיים בארץ".