מוזיקה
מוזיקהIstock

גרסת כיסוי | אודי דמארי | נפשי

ערבול הקולות של אודי דמארי, מעבד מוזיקלי מוכשר שקווי כישרונו מצוירים בשרטוטי עשרות יצירות של גדולי הזמר המזרחי והחסידי, מקל עם קצת נחת את הימים הקשים של בין המצרים.

בין להיט של שוואקי לשלאגר של פריד בעיבודו, כשהוא עומד מאחורי הקלעים, מנסה אודי לעבור לקדמת הבמה ומנסה את כישרונו הביצועי מול קהל שכבר מכיר כבר שנים את טביעות אצבעותיו, אבל לא את קולו.

ובהחלט יש כישרון. סלסולים עדינים, גוון טהור והמון מוזיקליות.

הבחירה בכוכב הזורח בשמי יוטיוב, 'נפשי' של ישי ריבו ומוטי שטיינמץ, לא הבחירה הטבעית של הגוון המזרחי, מתאימה במיוחד לאווירת הימים האלו, הן במילים הכוספות והן בלחן המרגש. מעין ניגון של סעודה שלישית בביצוע מסולסל.

גרסת כיסוי | יונתן שטרן ויונתן פרידמן | לשוב הביתה

יש כאלה שנאלצים 'להתמודד' עם 'מצוות' האקפלה ויש כאלה שמחכים לאתגר המוזיקלי כל השנה. כזה הוא יונתן שטרן, אומן אקפלה שמתמחה איפה שכולם שוברים את הראש.

בביצוע היפהפה לשיר המדהים של ישי ריבו, אפשר לשמוע את הסנכרון שבין קולות מתואמים להפליא, מקצב ווקאלי מעולה וזמזומי באסים מהפנטים. דווקא הקול המרכזי נופל בכמה קטעים בשיר, הפזמון הראשון למשל, שם אפשר היה להשקיע עוד קצת, ובאופן כללי לא זורם טוב באוזן, להבדיל משאר עשרות הקולות שבהקלטה.

אבל, בסופו של דבר, התוצאה של צמד היונתנים משובבת אוזן. אגב, כדאי לעלעל בעמוד היוטיוב של שטרן, שם תגלו עוד לא מעט פנינים ווקאליות.

גרסת כיסוי | להקת ארמוני-ה | אשירה

ולדובדבן שבקצפת:

איזו מקצועיות, איזה ביצוע, איזה קליפ עוצר נשימה. 'אשירה' של להקת 'ארמוני-ה' זהו ללא ספק ביצוע האקפלה היפה ביותר ששמעתי השנה בישראל. מקוריות העיבוד, קולותיהם המצוינים של חברי הלהקה, הגיוון וההידוק הביצועי שלא משאיר שנייה אחת יבשה ביצירה ובקליפ.

אקפלה דור 2.0.