שחר סטרוג ז''ל
שחר סטרוג ז''לצילום: דובר צה"ל

בית הדין הצבאי ביפו אישר בצהריים (רביעי) את עסקת הטיעון שנחתמה עם לוחם דובדבן סמל נ' שהרג בשוגג את חברו סמ"ר שחר סטרוג ז''ל.

נ' ירצה שנה וחצי מאסר בפועל. נגזר עליו מאסר על תנאי והוא יורד לדרגת טוראי.

עם החתימה על הסדר הטיעון בחודש שעבר, אמרו פרקליטיו של סמל נ': "ההסדר שהושג לפיו מרשנו ירצה עונש מאסר של 18 חודשים בלבד, משקף את מאפייני האירוע שהוא טרגדיה אנושית כואבת ואת העובדה שלא מדובר היה ב'משחק בנשק' אלא באירוע שבו חיילים התאמנו באופן בלתי מבוקר בחדרם ביחידה".

אביו של שחר סטרוג, קובי, סיפר ברדיו 103FM על תחושותיו כשהוא מנסה למצוא את הכוחות לסלוח לחייל שהרג את בנו: "עד לרגע זה אני עדיין לא יודע מה קרה בחדר עצמו. מי שיודע זאת הוא רק החבר של שחר שהרג אותו בשוגג".

כשנשאל מדוע לא חשפו בפני בני המשפחה את החקירה שבוצעה לחייל היורה תהה: "אינני יודע, אני מאמין שזה נובע מתוך משהו משפטי. משטרה צבאית הייתה זו שחקרה את החייל, ביקשתי לדעת את הנסיבות למותו של הבן שלי, ואמרו שרק אחרי המשפט נקבל חלק מהחומר כי נחקרו גם אנשים ספציפיים שאסור לחשוף את פרטיהם".

"אני חושב שהמידע הזה היה עוזר לנו מאוד", שיתף קובי, "החיים אחרי ה-20 למרץ הם חיים אחרים ממה שהיה לנו קודם. הייתה לי שיחת טלפון אחת של החייל שירה בבני וביקשתי להיפגש עמו כדי לשמוע מה קרה, אך הבנתי שבהצעת עורכי הדינו אמרו לי שאסור לו לספר".

"אנחנו מכירים את החייל ברמה האישית", הוסיף, "הם היו חברים טובים וכשהיינו מבקרים את הבן שלנו בסופי שבוע בבסיס אותו חייל היה יושב איתנו גם כן. כששוחחנו בטלפון הוא אמר שהוא מתנצל. שיתפתי אותו שאני לא ישן שלושה חודשים בלילות, ואני לא יודע מה קרה שם. רציתי לדעת אם בני קיבל מכה, אם הוא צעק, אם כאב לו, אם הוא הוציא מילה אחרונה מהפה לפני שנהרג. החייל רק טען שעליו להתייעץ עם עורכי הדין.

"אני מאוד כועס על המקרה אך לא מנסה לשפוט את תגובות הילד, אני מאמין שאנחנו נפגש יום אחד אחרי המשפט והוא יספר לי. חוץ מהילד היורה היה שם עוד ילד שגדל וחונך על אהבת המדינה, התנדב בצופים והיו לו המון חברים שעצובים היום בדיוק כמו שאר בני המשפחה, ואף אחד לא יודע בדיוק מה קרה שם. באותו יום ב-19:30 הוא עוד התכתב עם אחותו וב-19:45 דיבר עם החברה שלו. ב-19:52 נורתה הירייה שהרסה משפחה שלמה וגורמת לנו להתמודד עם משהו שלא ניתן להתמודד איתו. יום למחרת האירוע בני היה אמור לצאת להופעה של מוקי ולשלוח לי צילום של השיר 'ילד של אבא'".