ריבלין עם הזוכים ובני משפחת כץ
ריבלין עם הזוכים ובני משפחת כץצילום: קובי גדעון/ לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש היום (רביעי) עם זוכי פרס כץ ליישום ההלכה בחיים המודרניים.

הפרס נוסד בשנת 1975 על ידי מרדכי דוד (מרכוס) כץ ז"ל ועדינה כץ לזכר אמו של מרכוס, גולדה כץ ז"ל.

בין מקבלי הפרס השנה גם הרב יהודה הרצל הנקין, אביו של איתם הנקין ז"ל, שנרצח עם זוגתו נעמה לפני כשלוש שנים בפיגוע ירי לעיני ילדיהם. הרב הנקין זכה בפרס כץ על עשייתו הענפה ובה מגוון ספריו, פעילותו פורצת הדרך יחד עם זוגתו הרבנית חנה, בהכשרת נשים כ"יועצות הלכה" והקמת מדרשת "נשמת" המכשירה נשים לעיסוק עיוני ומעמיק בספרות ההלכה.

עוד זכו בפרס לשנת תשע"ח: הרב אשר זליג וייס - רב בית החולים שערי צדק ומחבר ספרים רבים בנושא רפואה והלכה, הרב יוסף צבי רימון - פוסק הלכה, ומי שפועל להנגשת תכנים תלמודיים בכלים חדשים, וד"ר בנימין פורת מהמכון לחקר המשפט העברי באוניברסיטה העברית בירושלים על חיבור המשפט העברי לחיים המודרניים.

באירוע השתתפו בני משפחת כץ וחברי ועדת הפרס: רבה של ירושלים הרב אריה שטרן, ראש ישיבת ההסדר ברכת משה במעלה אדומים הרב חיים סבתו ונגיד האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם בן ששון.

בדבריו ברך הנשיא את הזוכים ואמר "פרס כץ מביא את ההכרה וההוקרה לכל אותם אלה אשר באים ומגשרים על פערים לכאורה שלא צריכים להיות כאלה, והם פשוט חלק מהחיים שלנו. אני שמח להשתתף במפגש החשוב הזה, מפגש החשוב למסורת ולהתפתחות החברתית. ברכות לזוכים. צר לי שנבצר מהרב וייס להשתתף ואנו שולחים לו מכאן תנחומים. אני מודה למשפחת כץ שהולכים בעקבות אב המשפחה ומקיימים את הפרס הזה המעורר גאווה רבה".