סדרות שמשודרות עד היום בערוץ. כוכבי "קרובים קרובים"
סדרות שמשודרות עד היום בערוץ. כוכבי "קרובים קרובים"צילום: חזקי עזרא

לא הגזמתי בתיאור שלי לחינוכית. אין ישראלי אחד שלא גדל עליה בחמשת העשורים האחרונים. כולנו זוכרים את סדרות המופת הבינלאומיות שמשודרות עד היום בערוץ, כמו 'הלב' ו'נילס הולגרסון'. 'פרפר נחמד' גידלה דורות של ילדים במשך 24 שנים. את 'זהו זה!' ו'קרובים קרובים' מצטטים עד היום.

במסגרת חוק תאגיד השידור הישראלי, החינוכית אמורה להיסגר ובמקומה ייפתח בתאגיד ערוץ לילדים ונוער. על פניו, מדובר ברעיון הגיוני. החינוכית היא אחד משלושה גופי שידור ממלכתיים במדינה, יחד עם התאגיד וגל"צ, ואין סיבה שלא לאחד אותם לגוף ציבורי אחד גדול.

אך מה שנראה נכון על הנייר, הוא טעות קריטית בפועל. התאגיד הוקם כי רשות השידור הישנה לא תפקדה. איש לא צפה בה, התקלות היו רבות וגם מבחינה חדשותית הערוץ לא רשם הישגים בשנים האחרונות. הרדיו עבד טוב, אבל בכל הקשור לטלוויזיה - רשות השידור נשארה בשנות ה‑80.

החינוכית, לעומת זאת, עבדה ועובדת מצוין והיא מצליחה להמציא את עצמה בכל פעם מחדש. תוכניותיה, גם כיום, זוכות בפרסי האקדמיה. התכנים המועלים ליוטיוב הם מהנצפים ביותר בישראל, ובחופשים ילדי ישראל מתיישבים בכל בוקר אל מול הערוץ. אז אם החינוכית עובדת, למה לפרק אותה? למה לתקן מה שלא מקולקל?