בוגדן בליזניוק
בוגדן בליזניוקצילום: באדיבות בני הרצליה

קבוצת בני הרצליה הודיעה בצהריים (חמישי) על צירופו של בוגדן בליזניוק, גארד-פורוורד אוקראיני בן 23 שמתנשא לגובה 1.98 מ' ויכול לשחק בכל עמדות החוץ.

הקבוצה החתימה את השחקן לחוזה ארוך טווח עם אופציות להמשך ההתקשרות עד שנת 2021. הוא מצטרף לג'ף אדריאן וגייב לוין שחתמו מוקדם יותר השבוע.

בליזניוק נולד בעיר לוצק בצפון-מערב אוקראינה, אבל לאחר מות אביו בתאונת דרכים, עברה המשפחה להתגורר בפרברי סיאטל. הוא כיכב בתיכון המקומי, קיבל מספר הצעות למילגת כדורסל ובסופו של דבר בחר לשחק באוניברסיטת איסטרן וושינגטון, בה נשאר לארבע שנים.

בשתי העונות האחרונות הוביל הסווינגמן את קלעי האוניברסיטה עם למעלה מ-20 נקודות בממוצע למשחק ואשתקד נבחר לשחקן העונה במחוז הביג סקיי עם ממוצעים של 21.2 נקודות, 6.8 ריבאונדים, 3.9 אסיסטים, 40% לשלוש ו-90% מהקו ב-35 דקות בממוצע.

הוא סיים את קריירת המכללות שלו עם 2,169 נקודות, שמדרגות אותו כמלך הסלים של הקונפרנס בכל הזמנים. הוא ניפץ מספר שיאי מכללה וקונפרנס ואפילו קבע שיא NCAA מדהים של 77 קליעות עונשין רצופות.

בשישה משחקים שונים בעונה החולפת הוא קלע למעלה מ-30 נקודות, כולל שיא עונתי של 40 נקודות (15 מ-18 מהשדה!) בניצחון על סקרמנטו סטייט. כמו כן הוא רשם שישה דאבל-דאבלים: חמישה של נקודות וריבאונדים ואחד של נקודות ואסיסטים. את שיא הקריירה שלו קלע בניצחון על פורטלנד סטייט בעונתו השלישית: 45 נקודות, לצד 10 ריבאונדים ו-9 אסיסטים.

בעקבות הצטיינותו, הוא נבחר למשחק האולסטאר של המכללות שנערך במסגרת הפיינל פור, אליו מוזמנים 20 הסיניורים הטובים ביותר, ואף פתח בו בחמישייה לצידו של גייב לוין שחתם בהרצליה אתמול. לאחרונה הצטיין הסקורר האוקראיני בטורניר קדם הדראפט היוקרתי בפורטסמות', עם 15.3 נקודות, 40% לשלוש, 100% מהקו, 4.3 ריבאונדים, 3.3 אסיסטים ו-2.0 חטיפות. החל ממחר הוא ישחק במדי לוס אנג'לס קליפרס בליגת הקיץ בלאס וגאס.