בית חדש לחיילים הבודדים החרדים נחנך ​השבוע בירושלים בהשתתפות סגן השר מייקל אורן, חבר מועצת העיר ירושלים והמועמד לראשות העיר משה ליאון, נציגי משרד הביטחון, איש העסקים והפילנתרופ דוד הגר, רבני עמותת 'נצח יהודה', ומקים הנח"ל החרדי תת-אלוף במיל יהודה דובדבני.

הדירה חדשה היא חלק ממערך הדירות של עמותת "נצח יהודה" (הנח"ל החרדי) שמאפשר לחיילים בודדים חרדים פינה חמה ותחושה של משפחה במהלך שירותם תוך שמירה על אורח חייהם.

שיפוץ הדירה התאפשר הודות לתרומתו של איש העסקים היהודי-אמריקאי רוברט זרנגין. זרנגין, בעלים של אחד המלונות המפוארים בלוס-אנג'לס, היה מעורב מאופן אישי בעיצוב של הבית החדש.

מייסד הנח"ל החרדי יהודה דובדבני התייחס לוויכוח הציבורי סביב חוק הגיוס ואמר "אנחנו רוצים לראות שהילד שמתגייס לצבא חוזר לבית של האבא חרדי ועם מקצוע. מי שלומד באמת - שילמד! שיהיה ברור לכולם - אנחנו בעד. היינו הראשונים להגיד את זה מההתחלה והיום אפילו חברי כנסת מהאופוזיציה אומרים את אותם הדברים.

''אבל מי שלא לומד ויש לא מעט - שיבואו ויצטרפו, יהיו מענטשים, יקימו משפחות, ישארו בציבור החרדי תוך שילוב בחברה עם מקצוע", הדגיש.

סגן השר מייקל אורן בירך את אנשי נצח יהודה ואמר "יותר מ-7000 חיילים בודדים מכל המדינות בעולם משרתים היום בצה"ל. זה עצום. וחלק חשוב ואולי החשוב ביותר, הוא של החיילים הבודדים החרדים. 25% מכל החיילים שמשרתים בנצח יהודה הם בודדים. זה עוד יותר קשה, להיות חייל חרדי עם כל הצרכים שיש לך.

''מקום כמו עמותת 'נצח יהודה' עם הרגישות, עם המודעות, עם אכפתיות - זה דבר נפלא בעיניי. והדבר בא לידי ביטוי בבניין הזה,. אני עצמי בתוך חייל בודד לשעבר לא הייתי יכול לחלום על בית כזה", הוסיף סגן השר.

בהמשך נאומו סיפר אורן על הפנייה המרגשת שקיבל מחברו מהוליווד שביקש לעזור לבנו שמשרת בפלוגה החרדית של הצנחנים, אשר מלווה על ידי עמותת נצח יהודה: "היה מדובר על חייל בודד בצה"ל ששירת בצנחנים החרדים ונפצע (ולא יכול היה להמשיך את שירותו הקרבי). הוא נשאר בבסיס ולא שחררו אותו מהצנחנים והוא הגיע למצב נפשי מאוד קשה. התקשרתי לעמותת "נצח יהודה" ותוך 24 שעות החייל עבר יחידה ומצאו לו מקום חדש. זה מדהים".

המועמד לראשות ירושלים, ​משה ליאון, אמר באירוע "אני נרגש להיות כאן היום בתקופת ימי בין המצרים המזכירה לכולנו כמה חשובה אהבת החינם והדאגה לצרכי הזולת. עם חנוכת בית זרניגן, אנו מעלים על נס את תרומתם של חיילים חרדים רבים.

''עמותת 'נצח יהודה' ראויה לכל המחמאות על פעילותה הברוכה, במסגרתה היא תומכת בחיילים חרדים ומלווה אותם בכל שלב בדרך. הציבור החרדי הוא גדול ואיכותי, ובעל יכולת רבה לתרום, ועל כך אני מברך".

מעמותת "נצח יהודה" נמסר, "מתגייסים חרדים רבים אינם רצויים יותר בבית משפחתם מהרגע שבו התגייסו לצה"ל. לעיתים, צה"ל אינו מכיר בחיילים הללו כ'חיילים בודדים' לאור העובדה כי יש להם משפחה בארץ ומכיוון שלעתים נשמר קשר מסוים – גם אם רק טלפוני ומזדמן – בין החייל להוריו. הצעירים הללו זקוקים למקום שישמש להם בית בעת החופשות מהצבא. עמותת נצח יהודה מפעילה מערך דירות לחיילים האלה.

''לצערנו, זה לא מספיק כדי להתמודד עם הבעיה. בכל מחזור גיוס ישנם עשרות חיילים חרדים בודדים שלא יכולים לחזור הביתה וזקוקים לפתרון. הבעיה הופכת לדוחקת יותר ולדחופה יותר לאור ההסתה והאלימות כנגד חיילים חרדים בשנים האחרונות. הדבר מוביל לעלייה במגמה של חיילים החוששים לשוב לביתם ומשפחות שאינן בקשר עם בניהן. אנו שמחים לתת לחיילים האלה בית חם ואוהב שבו הם יכולים לשמור על אורח חייהם", הוסיפו בעמותה.

צילום: יהודה ארגמן