ריבלין באזכרה
ריבלין באזכרהצילום: מארק ניימן/לע"מ

בחלקת גדולי האומה בהר הרצל התקיימה הבוקר (שישי) אזכרה לראש הממשלה יצחק שמיר ורעייתו שולמית ז''ל, במלאות שש שנים למותו.

בטקס נשאו דברים נשיא המדינה ראובן ריבלין, בנו של יצחק שמיר ז''ל יאיר שמיר ונכדתו מיכל דיאמנט.

"שש שנים חלפו מאז נפטר ראש הממשלה יצחק שמיר אך נדמה שקולו וחזונו עוד מהדהדים ונשמעים בתודעה הציבורית הישראלית", ספד הנשיא לשמיר. "למרות שכבר למעלה משני עשורים שהוא אינו פעיל בזירה הציבורית, דמותו של שמיר ובעיקר הדגלים שהניף הפכו היום לנכסי צאן ברזל של רבים בציבור.

''שמיר, כמו שמיר - עמד ולא נתן לאיש לגעת בארץ הטובה. הוא היה קיר הברזל של ארץ ישראל, סמל לנחישות איש ללא פשרות. הוא לא התפשר על הביטחון, הוא לא התפשר על שלום האזרחים, הוא לא התפשר על אמונתו בנצח ישראל, הוא לא התפשר על חזון הציונות החולמת והלוחמת למען ישראל. שמיר מעולם לא פונק בידי כלי התקשורת, ולא בידי הקהילייה הבינלאומית. עקשנותו הייתה לא פשוטה, וככל שהוא התעקש לא לכרוע לא להשתחוות ולא להיכנע ללחצים גברה כלפיו העוינות.

''אבל את שמיר זה לא עניין. הוא ידע רק דבר אחד וכפי שאמר פעם בשידור טלוויזיה, ואף נחקק על מצבתו: 'אם ההיסטוריה תזכור אותי בכלל, אני מקווה שאזכר כאיש שאהב את ארץ ישראל ועמד על משמרתה כל חייו, בכל דרך שהייתה לאל ידו'".

ריבלין הוסיף, "למרות תדמיתו הקשוחה ידע יצחק רגעי רוך ואהבה בעיקר בקשר הנדיר שלו עם רעייתו ואשת נעוריו שולמית אשר הייתה לו לעזר רב בתפקידיו הגדולים והוא השיב לה בחיבה רבה ובאהבתו הגדולה לילדים ולנכדים.

בסיום דבריו ציין הנשיא, "נעלה את זכרה של שולמית שמיר שפעלה כאשת ראש הממשלה, למען החלשים בחברה במסירות אין קץ. עתה, כשראש הממשלה יצחק שמיר טמון ברגבי המולדת שכה אהב אנחנו מבקשים לזכור מסכת חיים מופלאה ולהצדיע לו על האומץ, על האחריות ועל הכתרים המעטרים את עשייתו. יהי זכרם של יצחק ושולמית ברוך".