באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >

שלב רבע גמר המונדיאל המתקיים בימים אלו ברוסיה, ממשיך לספק משחקים גדולים לצד הפתעות גדולות ונבחרת אחת שנראית כמו הפייבוריטית לתואר אך באותה המידה גם יכולה לסיים כמו הפייבוריטיות הקודמות ללא התואר הנכסף.

מדובר כמובן בנבחרת צרפת שפתחה ראשונה את שלב רבע הגמר, במשחק שהסתיים עוד לפני כניסת השבת בישראל. הצרפתים אירחו את נבחרת אורוגוואי שבקלות יכולה הייתה להגיע לגמר הטורניר היוקרתי אך לצערה קיבלה את הצרפתים החזקים כבר בשלב רבע הגמר.

ללא כוכבם אדינסון קבאני, הדרום אמריקאיים התקשו מול הצרפתים ואלה בעזרת שערים של רפאל וראן בדקה ה-40 ואנטואן גריזמן בדקה ה-61, עשו את המוטל עליהם והעפילו בפעם החמישית בתולדותיהם אל חצי גמר המונדיאל, לראשונה מאז הפסידו בגמר 2006.

הדרום אמריקאיים? הם יסתפקו במחמאות לצד ההגעה להישג הכי גדול שלהם מלבד המונדיאל אותו אירחו בביתם, אז סיימו במקום הרביעי המכובד.

במשחק המבטיח ביותר בשלב רבע הגמר, הפתיעה בענק נבחרת בלגיה את נבחרת ברזיל הפייבוריטית במשחק שהתקיים באצטדיון בקאזאן, המקום בו הודחו גם נבחרות ארגנטינה וגרמניה אלופת העולם היוצאת. מישהו אמר אצטדיון נאחס?

הבלגים עלו ליתרון כבר בדקה ה-13 משער עצמי של פרננדיניו לאחר קרן, במה שהיה השער העצמי ה-11 בטורניר הנוכחי, יותר מפי שתיים במונידאל הקודם, ובדקה ה-31 היממו את אוהדי ברזיל שנכחו באצטדיון כשהכפילו את התוצאה עם שער אדיר של קווין דה בראונה, אחד מהקשרים הטובים בעולם. רנאטו רק הצליח לצמק בדקה ה-76 לפני שבלגיה קבעה - חצי גמר על טהרת אירופה בלבד, ללא אף נבחרת דרום-אמריקאית ואפריקאית. ברזיל וניימאר הולכים בדרכי מסי, רונאלדו ונבחרותיהם ומסיימים את הטורניר היוקרתי ללא הגביע, שוב. הברזילאים מודחים בפעם הרביעית ברציפות על ידי נבחרת אירופית.

בלגיה? זו מעפילה אל שלב חצי הגמר לראשונה מאז 1986, שם תפגוש את נבחרת צרפת במשחק שבקלות היה יכול להיות גמר המונדיאל.

הנבחרת השלישית שהעפילה אל שלב חצי הגמר עשתה זאת לאחר 28 שנים, כשמדובר בלוזרית הנצחית - נבחרת אנגליה. האנגלים הוכיחו שוב כי הפעם הם מסוגלים ללכת עד הסוף ולשחזר את הזכיה שלהם מ-1966, כשעם המון לחימה, הקרבה ורצון ניצחו בתוצאה 2:0 את נבחרת שבדיה.

מדובר כאמור בהיסטוריה עבור הנבחרת האנגלית שעלתה בזכות שערי נגיחה של הארי מגווייר הענק שוב במצב נייח בדקה ה-30 ואחד נוסף מראשו של דלה עלי בדקה ה-59, וזו מעפילה לראשונה מאז 1990 ובפעם השלישית בסך הכול, אל שלב חצי הגמר שם תפגוש את המנצחת במשחק המתקיים בשעה זו בין נבחרות קרואטיה ורוסיה המארחת.

עד כמה קרובה אנגליה לשחזר את ההישג הגדול מ-1966 יעידו המספרים: אנגליה מגיעה למאזן שערים דו-ספרתי בפעם השניה בתולדותיה בגביע העולם, הפעם האחרונה שזה קרה - במונדיאל 1966, כולם זוכרים איך זה נגמר אז.