חבר הכנסת יהודה גליק (הליכוד) הודיע הערב (מוצאי שבת) כי הוא מפסיק את שביתת הרעב שהחל לפני 25 ימים.

גליק דרש משר האוצר משה כחלון לתקן את עיוות המס ולהשוות את המס על הטבק לגלול, שגורם לטענתו לפגיעה במאמצים לעידוד הגמילה מעישון ולמניעת התחלת עישון אצל צעירים.

"מדי שעה מת אדם בישראל כתוצאה מנזקי העישון. עשרה אחוז מהם כתוצאה מעישון כפוי. עיוות המס עליו הצביעו דו"ח מבקר המדינה ודו"ח מרכז המחקר והמידע של הכנסת הביא, כפי שהוכח בדו"ח שר הבריאות האחרון, לירידת גיל העישון ופגיעה במאמצים למניעת עישון אצל בני נוער וילדים", אמר גליק.

"שר האוצר מסרב לבצע את התחייבות הממשלה, למרות שסגנו ואף הפקידים המקצועיים במשרד האוצר תומכים בכך, וכפי שדיווח מנכ"ל משרדו, אף לא התקיים על כך דיון מקצועי וענייני במשרד.

זו גם עמדתם של כל ארגוני בריאות הציבור בישראל ובעולם ועמדתם של כל וועדות הכנסת שעסקו בנושא: וועדת הכספים, הוועדה למלחמה בנגע הסמים והאלכוהול, וועדת העבודה הרווחה והבריאות".

גליק מציין כי "לפני כשבועיים הוגשה עתירה לבית המשפט העליון ע"י המיזם למיגור העישון בנושא השוואת המס על טבק לגלגול כנגד שר האוצר ולצערי שר האוצר יעשה את שנדרש לא בגלל ההגיון, אלא בגלל שבג"צ יכפה את זאת עליו, כפי שעשה זאת בנוגע למיסוי ה ICOS.

כדי להימנע מפגיעה בבריאותי ולאחר שקיבלתי פניות רבות מבני משפחתי ומשותפיי למאבק החלטתי להפסיק את שביתת הרעב. בימים הקרובים אפגש עם שר האוצר שזימן אותי לפגישה ואני מקווה שנדון בנושא באופן ענייני ולא תחת לחצים פוליטיים או אחרים".