קרן יחד: כשביטוח וחסד נפגשים
לחצו כאן והצטרפו לקרן יחד

קרן יחד מונה כבר יותר מ-21 אלף חברים, אשר עוזרים אח לשני יבסכומי כסף משמעותיים, כאשר באחת המשפחות החברות בקרן נפטר חלילה אחד מההורים.

מספר המשפחות הגדול מזניק את הקרן במעלה ההר ומעניק למשפחות הרגשה שאף אחד לא יישאר לבד.

'קרן יחד' שמה לה למטרה לצרף עוד ועוד משפחות ולשמש עזר מרכזי בסיוע שמגיע עד 150,000 ש"ח ליתום. לשם כך הקרן מקיימת בשיתוף ערוץ 7 שבוע מודעות מיוחד, שמטרתו להביא משפחות נוספות להיות חלק מהמהלך המשמעותי שכל כולו ערבות הדדית.

נגה רחמני, יו"ר חברת הביטוח 'איילון' לשעבר וחבר הוועדה המייעצת של קרן יחד, נזכר כיצד הכל החל. "פנה אלי הרב הלל הורביץ והתייעץ איתי בתור איש ביטוח על דרך להקמת קרן ערבות הדדית. אבן הבוחן של קרן כזאת היא כמות המצטרפים הבסיסית. אני חייב לומר שהיה לנו חסד ה' ומבחינתי ממש נס. אני מכיר ארגונים רבים שרצו להקים מיזמים דומים - ואני יודע שקשה לייצר מסה קריטית של אלפי אנשים שיצטרפו תו זמן קצר".

"זכינו שבטווח של שנה מהפתיחה הצטרפו עשרת אלפים איש. זו תופעה שלא ראיתי בשום מקום והיא מעידה על הערבות ההדדית", מוסיף רחמני.

הוא מספר שיש מי שהחליטו להצטרף לקרן, כשהם מודעים לכך שתרומתם יכולה להיות רק חד צדדית, בשל גילם המבוגר. "הרבה אנשים בוגרים פנו ואמרו 'אנחנו רוצים לתרום למרות שסביר להניח שלא נקבל בחזרה. ידוע לנו שניתן ולא נקבל כלום'. זו העוצמה של עם ישראל, הציבור קם ועושה מעשה ולא מחכה לרשויות או לממשלה אלא דואגים זה לזה", אומר רחמני.

איך פועלת הקרן מהרגע שמתקבלת הודעה על נפטר?

"ברגע שמגיעה הודעה לנציגים, מיד נעשה בירור האם המשפחה היא חלק מהקרן. בטווח זמן קצר מאוד הרב הלל הורביץ מתקשר באופן אישי ומדבר עם המשפחה. יש שניים-שלושה נציגים מומחים שממשיכים בזה ויודעים כיצד לסייע למשפחות בשעתן הקשה".

אפשר לומר שזה סוג של ביטוח חיים קבוצתי?

"זה לא ביטוח, אלא קרן של ערבות הדדית. הכוח שיש לעשרים אלף משפחות זה כוח עצום שיכול לתת ערבות הדדית וגיבוי גם לאנשים שידם אינם משגת בדרך כלל ביטוח".

כאמור, קרן יחד יוצאת במבצע מיוחד לצירוף חברים נוספים שיהיו חלק מקהילת החסד והערבות ההדדית. קחו גם אתם אחריות והיו חלק מיוזמה חברתית שלא משאירה אף אחד לבד.

לחצו כאן והצטרפו לקרן יחד