דב קלמנוביץ׳
דב קלמנוביץ׳צילום: אלירן אהרון

מיזם קייטנות 'קיץ בכיף' בפורמט Low Cost למשפחות ברוכות ילדים החל השבוע בירושלים ונחל הצלחה גדולה.

מאחורי המודל החדש עומד המשנה לראש העיר ירושלים דב קלמנוביץ', חבר סיעת 'מאוחדים' המחזיק בתיק החינוך הדתי אשר ביקש להשוות את מחירי הקייטנות המוזלות של הציבור החרדי לכלל הציבור בירושלים.

בפניה לשר החינוך נפתלי בנט ולראש עירית ירושלים ניר ברקת כבר בשנת 2016, כתב קלמנוביץ' כי השוואת התנאים יטיבו עם משפחות ברוכות הילדים בירושלים, הרוצות לשלוח את ילדיהן לקייטנות ואינן יכולות לאפשר זאת עקב המחיר הגבוה של קייטנות אלו במגזר הממלכתי והממלכתי דתי.

עם הסדרת המצב לפיו בקייטנות במגזר החרדי עובדות בנות סמינר, ואופי הפעילות מותאם לאוכלוסייה, ביקש קלמנוביץ' בחודשים האחרונים לבנות מודל מצומצם במסגרת תקציבית נמוכה, עבור משפחות מעוטות יכולת במגזר הכללי.

הקייטנות פועלות בשלב זה במודל מצומצם בגני הילדים העירוניים שאינם מופעלים ע"י רשתות החינוך החרדיות. מי שלקח על עצמו לשמש כמפעיל המודל הוא מנכ"ל רשת 'בית יעקב', יצחק גולדקנופף, אשר מביא עמו צוותים המועסקים על-ידו תדיר, ואלו ייפתחו על-פי דרישה.

"ישנם ילדים רבים שהוריהם אינם יכולים לעמוד כלכלית בעלות הגבוהה של הקייטנות. לפני שנתיים הכל היה בגדר בקשה, ובשעה טובה קיבלנו השבוע הסכמה עקרונית אישור משרד החינוך ומסגרת תקציבית מעיריית ירושלים, ובעצם הבטחה ממנהל החינוך כי הדבר אפשרי", אמר קלמנוביץ'.

''אני מקווה כי המחיר המסובסד בסך 270 ש"ח יאפשר לילדים אלו ליהנות הקיץ ממסגרת חווייתית המותאמת ליכולותיו. כעת, כל שנותר הוא לקוות שהפיילוט יצליח ולהרחיב אותו בשנה הבאה לכל רחבי העיר", הוסיף.