נתניהו בישיבת סיעת הליכוד

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (שני) בכנסת להתמודדות מערכת הביטחון עם טרור העפיפונים בעזה.

"לגבי עזה - אני אמרתי לכם כבר מזמן שאני לא מתכוון לפרסם מראש את כל הצעדים שאנחנו עושים או מתכננים. אבל בעצה אחת עם שר הביטחון אנחנו נכביד את ידינו על שלטון החמאס ברצועת עזה - מיידית. בצעד משמעותי אנחנו נסגור היום את מעבר כרם שלום. יהיו צעדים נוספים ואני לא מפרט אותם", דברי נתניהו.

הוא התייחס גם לסוגיית ההיערכות לרעשי אדמה. "בצפון - אנחנו שומרים על מדינת ישראל מהאיומים בצפון, אתם יודעים את זה. אבל יש גם איומים נוספים בצפון, איומים של הטבע, של רעידות אדמה. אנחנו מכינים יחד עם שר האוצר ועם שר הביטחון חבילה של תוכנית רב שנתית, רבת משאבים, לטפל בשאלת רעידות האדמה. כבר נעשה מעשה חשוב עם תמ״א 38 אבל יש צורך כמובן בצעדים נוספים. זה עולה הרבה מאוד כסף, צריך לפרוס את זה על שנים, אבל זה יובא לקבינט בימים הקרובים".

נתניהו אמר עוד כי "כל הצעדים הללו וצעדים רבים נוספים שאני לא מפרט כאן, בכלכלה, בדיפלומטיה, בביטחון, במודיעין, באנרגיה, בכל התחומים שהחברים כאן עוסקים בהם, כל הצעדים האלה נושאים פירות".

"אנחנו התבשרנו שישראל דורגה רק בימים האחרונים כמדינה השמינית החזקה ביותר בעולם, אחרי ארה״ב, רוסיה, סין, יפן. למרות שאנחנו מהווים שבריר של אחוז מחלק מהמדינות הללו, בסדר גודל אוכלוסייה יותר קטנה מכל האחרים, אנחנו נמצאים שם בזכות אזחרי ישראל, בזכות המדינאות", הוסיף נתניהו.

הוא אמר גם כי "הנוכחות הזאת תבוא לידי ביטוי מחרתיים כשאפגש במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כדי לדון איתו באינטרסים המשותפים של שתי המדינות והאינטרסים הללו, היחסים האלה באים לידי ביטוי בקשר ההדוק כמובן עם נשיא ארה״ב טראמפ ועם מנהיגים אחרים".