אבנר פורת
אבנר פורתצילום: אורן שואף

בשבוע שעבר נשא ח"כ אורי אריאל דברים מרגשים לכבודה של הרבנות הראשית, וכה היו דבריו - "בין חברי הכנסת ישנם כאלו שרוצים להשמיץ את הרבנות הראשית. במדינת ישראל יש כנסת אחת, יש בג"צ אחד, ויש רבנות ראשית אחת. לא יהיו פה שתי רבנויות, לא רפורמית ולא כל רבנות אחרת".

היום פורסם, כי שר החקלאות נפגש עם אנשי מערך הכשרות של ארגון צהר כדי לדון עימם על מצב הכשרות בתעשיית הבשר בישראל.

תזכורת - מדובר במי שבחודשים האחרונים הקימו מערכת השגחה חדשה, כאלטרנטיבה למערכת הכשרות של הרבנות הראשית. מדובר במי שמעניקים השגחה גם בפתח תקווה, שם נעשתה על ידי רב העיר מהפכה בתחום הכשרות. מדובר במי שהכשילו הצעת חוק של ח"כ סמוטריץ' שנועדה לייעל את מערך הכשרות.

מדובר במי שעל יוזמתם אמרו זקני רבני הציונות הדתית - "הדבר גורם לפגיעה בכשרות במדינת ישראל ומביא להנמכת רמת הכשרות, ובנוסף מהווה פגיעה קשה ברבנות הראשית. הרבנות הראשית לישראל נוסדה ע"י מרן הרב קוק זצ"ל במגמה לרכז את כל ענייני הרבנות והדת תחת סמכות רבנית אחת והחלטית שתהייה מחייבת את כל הציבור בארץ בלי גופים אחרים הפועלים עצמאית ללא הסמכות המרכזית''.

מדובר במי שבעבר קראו לחזק את הכשרות הממלכתית של הרבנות הראשית לישראל, אך משכשלו בבחירות לרבנות הראשית פנו לדרך של יצירת דה-לגיטימציה והכפשה מתמדת לאותה רבנות הראשית, תוך ניסיון לייצר לה אלטרנטיבה.

האם שר החקלאות לא מבין את הדברים הנ"ל שהתגלמו בדבריו הנחרצים והברורים של ח"כ אורי אריאל? אולי לפרשנים הפוליטיים הפתרונים.

——

בעקבות הבהרה שפרסם השר אריאל, נמסר מארגון חותם: ״אנו מודים לשר אריאל על הבהרת עמדתו כי לא הייתה לו כל כוונה להעניק לגיטימציה למערך הכשרות הבעייתי של ארגון צהר, וכי הוא מתנגד ליוזמות שכאלה החותרות תחת הרבנות הראשית לישראל. מאידך, אנו מצרים על ניסיונם של עסקנים ואנשים מטעם של ארגון צהר להשתמש בפגישה עם השר אריאל כמקור ללגיטימציה למערך הכשרות של הארגון, שזקני רבני הציונות הדתית קראו זה לא מכבר לסגירתו המיידית".