אילוסטרציה
אילוסטרציהIstock

משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות בדקו את מחיריהם של עשרת המוצרים לתינוקות הבסיסיים ביותר, בין מאות סניפי הפארם ורשתות השיווק בפריסה ארצית רחבה.

בין המוצרים שנבדקו תרכובות מזון לתינוקות, חיתולים, מגבונים, מרכך שיער לתינוקות, שמפו לתינוקות ודייסת דגנים.

הרשתות שנבדקו היו רשתות השיווק יינות ביתן, יוחננוף, שוק העיר, מגה בעיר, מחסני השוק, מגה בעיר, קינג סטור, שופרסל דיל, רמי לוי ועוד. בקרב רשתות הפארם נבדקו הרשתות ניו-פארם וסופר פארם.

הרשתות שנסקרו (הן בתחום הפארם והן רשתות השיווק), הינן רשתות המעלות את מחיריהן לאינטרנט מדי יום, בהתאם לחוק שקיפות המחירים, ומחיריהן נבדקו באמצעות אפליקציית פרייסז.

הפער בין מוצרים בין הרשת היקרה לזולה ביותר:

אל סבון לתינוק קמיל בלו קלאסיק 1 ליטר, נמכר בניו-פארם ב-12.90 ₪, לעומת 27.90 ₪ ברשת קינג סטור, פער של 116% בין המחיר הזול ליקר. תרכובת מזון לתינוק שלב 1 מטרנה אקסטרה קייר 700 גרם נמכר בסופר פארם ב-47.5 ₪, לעומת 69.90 ₪ בסטופ מרקט, בפער של 47%.

שמפו סנסיטיב אל דמע ד"ר פישר 1 ליטר נמכר ברשת קשת טעמים ב- 25.90 ₪ לעומת 35.90 ₪ בניו-פארם - פער של 39%. מרכך לילדים מתיר קשרים הוואי 700 מ"ל נמכר ביינות ביתן ב-7.62 ₪ לעומת 14.90 ₪ בניו-פארם, פער של 96%.

חיתולים ליטל בייביז עד 6 קילו שלב 1 האגיס 40 יחידות נמכר בסופר פארם ב-26.71 ₪, לעומת 36.90 ₪ ברשת חצי חינם, פער של 38%. מגבונים מילוי ללא בישום האגיס 4 * 72 מגבונים נמכר בסאלח דאבח ב-14.98 ₪ לעומת 22.90 ₪ בחצי חינם, פער של 53%.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר "הוראות שקיפות המחירים שבתוקף מאפשרות לצרכנים להשוות בין הרשתות השונות ואני קורא להם להשתמש באפליקציות השונות שעומדות לרשותם, באופן שיסייע להם לבצע צרכנות נבונה. משרד הכלכלה, לרבות הרשויות הכפופות אליו ימשיכו לקדם בנחישות מהלכים להורדת יוקר המחייה".

עו"ד ערן וולף, סמנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, אמר כי "חלק נכבד בהוצאות השוטפות של זוגות צעירים בישראל הוא בתחום התינוקות, מבדיקה שלנו במועצה רואים בברור שניתן לחסוך עשרות שקלים בקנית אותם מוצרים ממש".