מקום של מנוחה, מחשבה ושקט
מקום של מנוחה, מחשבה ושקטצילום: הלל מאיר - TPS

טקס הנחת אבן פינה לאנדרטה לזכר 11 חללי מבצע צוק איתן שנפלו על הגנת הארץ ונקברו בירושלים, התקיים אמש (שני) בפאתי עמק הצבאים.

הטקס נערך במעמד ראש העיר ירושלים ניר ברקת, המשפחות השכולות וסגנית ראש העיר יעל ענתבי.

במקום בו תוקם האנדרטה יוקם פארק אתגרי לילדי העיר שיהווה מקום בילוי ופעילות למשפחות רבות.

האדריכלים הירושלמים עודד וקורן אבידני נבחרו להקים את האנדרטה בשיתוף המשפחות השכולות. ההורים השכולים קיבלו מספר חלופות לסקיצות ולבסוף נבחרה אנדרטת "הבית" – אנדרטה בצורת בית בשילוב אבנים ירושלמיות ועליהם יוטבעו סמלים השייכים ומציינים כל אחד מהנופלים בהתאם לבחירת המשפחות.

ראש העיר ירושלים ברקת אמר בטקס כי "לפני ארבע שנים, בשמונה ביולי 2014, מדינת ישראל יצאה למבצע צוק איתן. עזה הוכתה שוק על ירך, אך תמורת שלום יישובי הנגב, שילמנו את המחיר היקר ביותר: שישים ושמונה מחיילינו לא שבו. אחד עשר מהם קבורים כאן, באדמתה של ירושלים. אחד עשר הלוחמים שלנו היו מלח הארץ, כל אחד מהם – עולם ומלואו.

''הם הגיעו מכל קצוות החברה הישראלית ובניהם חיברו שורשים עמוקים של אהבת העם והארץ, חינוך ציוני וערכים שעליהם גדלו, אבל יותר מכל, חיברה ביניהם ירושלים, שכל אחד מהם היה קשור אליה בקשר עמוק משלו. האנדרטה שאנחנו מניחים לה היום את אבן הפינה בפארק הצבאים המחודש, היא ראשונה מסוגה בירושלים ותהיה אנדרטה חיה במקום המשרה אווירה של חיים, אווירה של המשכיות ומבט לעתיד. מקום של מנוחה, של מחשבה ושקט, ולצד זאת נושבת בו רוח של חיים, של צמיחה ושל התחדשות.

''תהליך הבניה של האנדרטה היה ייחודי, ושילב הן את ההנצחה הקבוצתית והן את ההיבט האישי, המיוחד לכל נופל. מי שיעמוד פה, יוכל לדמיין ולחלום שהוא שומע את קולם של החיילים שלנו אומרים: תמשיכו. תמשיכו בעשייה, תמשיכו בבניין, תמשיכו את מה שאנחנו לא הספקנו– תמשיכו בחיים. זו המורשת שלהם, וזו המורשת של ירושלים", הדגיש ברקת.