ח"כ זחאלקה: הודים וערבים יכולים לגור בכל מקום

ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה הערבית המשותפת) מתנגד כצפוי בחריפות לחוק הלאום שאותו מקדם חבר הכנסת אבי דיכטר, ראש השב"כ לשעבר.

בראיון לערוץ 7 אמר זחאלקה, "אני מתנגד לכל סעיפי חוק הלאום למעט התאריך העברי והלועזי שמופעים בחוק. החוק מנוגד לעיקרון השוויון בין בני אדם, נותן עליונות ליהודים בארץ על חשבון הציבור הערבי ופגיעה בשפה הערבית. חברי כנסת רוצים לגרש ערבים מנצרת עלית או כרמיאל על פי החוק הזה?"

אבל אין יהודים באום אל פחם או ברהט?

"מי שרוצה לגור - שיגור שם. אין חוק שמונע יהודים לגור בערים ערביות. הרבה יהודים גרים בעכו עתיקה, בלוד, רמלה וביפו".

אתה קורא ליהודים להתיישב בעיר העתיקה בירושלים, ביהודה ושומרון, ובאום אל פחם?

"אסור למנוע מאדם לגור בכל מקום רק בגלל דתו. כמובן שאסור לתת לאדם כובש לגור שם, ומדינת ישראל כובש את הגדה המערבית ואת התנחלויות, ובאה בכוח הכיבוש ולא בכוח אדם תמים שרוצה לגור עם משפחתו".

אבל גם בקיבוצים יש ועדות קבלה

"אני מתנגד לוועדות קבלה. אם מקימים מחר ישוב לצמחונים אני מבין שמותר להם לפסול אדם שעושה מנגלים. אבל אי אפשר למנוע מערבי צמחוני לגור שם. צריך להפעיל את השכל הישר. החוק הזה איום ונורא. הייתי באירופה ולקחתי את התרגום האנגלי של חוק הלאום וכולם אמרו שזה חוק שרוצה אפרטהייד, חוק שרוצה להפריד בין גזעיים ואנחנו מתנגדים לזה".

"באופן עקרוני אני רוצה שבכל מקום בעולם יאפשרו לכל אדם לגור היכן שהוא רוצה אבל מה שגובר על עיקרון זה הוא החוק הבינלאומי שקובע איסור התנחלות ופעולה של כוח כובש. אני לא רוצה שיפלו לרעה את היהודים בתימן או מרוקו אבל יהודים בהתיישבות זה שטח כבוש. אחרי סיום הכיבוש המדינה תחליט".