אבוטבול וכהן מציגים איש את ספרו של רעהו
אבוטבול וכהן מציגים איש את ספרו של רעהוצילום: יעקב לדרמן

מתקוטטים בבחירות ועושים יחד לביתם: במבצע מיוחד שנערך לרגל סיום חודש הספר העברי, יצאו ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול ויו"ר האופוזיציה העירונית אלי כהן, במבצע משותף של מכירת ספרי הבחירות שלהם במחיר מיוחד למי שרוכש את שני הספרים יחדיו.

הבחירות האחרונות בבית שמש היו ממערכות הבחירות הסוערות ביותר שידעה הארץ, בסופו של יום הבחירות הראשונות התבטלו בצו בית משפט ונערכו בחירות חוזרות שהסעירו את הארץ שבעתיים.

כלי התקשורת הארציים סיקרו באופן קבוע את מערכת הבחירות בבית שמש, וכל תנודה מקומית הפכה לאייטם תקשורתי שהגיע לכותרות.

משני צידי המתרס עמדו שני המועמדים משה אבוטבול ואלי כהן, שאם היו אומרים באותם ימים כי הם עוד יצאו למבצע משותף זה היה נדמה כדבר בלתי אפשרי.

אך כחלוף השנים השניים למדו לחיות ביחד, ולא רק זאת אלא גם לצאת למבצע משותף על הספרים שכתבו על מערכת הבחירות, כל אחד מנקודת המבט שלו. משה אבוטבול עם הספר "משה אבוטבול. העלייה השבר והניצחון", ואלי כהן עם "שמש להבה".

לקראת סיום חודש הספר העברי יצאו השנים אל חנות הספרים 'מסדה', חנות הספרים הוותיקה ביותר בבית שמש, וישבו יחדיו בחנות, אליה הגיעו תושבים רבים בכדי לרכוש את שני הספרים, ואף לקבל עליהם הקדשה אישית.

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול הסביר מה הביא אותו לצאת במבצע: "יצאתי למבצע הזה רק בגלל שידעתי כי אלי כהן לא יגיד לי לא. הייתה אכן מערכת בחירות סוערת במיוחד, אבל אחריה למדנו לשים את המשקעים מאחור, ולמדנו לעבוד ביחד. אומנם אלי כהן הוא יו"ר האופוזיציה, אבל דברים רבים אנו עושים ביחד, הוא לא אופוזיציונר לעומתי, אלא אדם שיודע לעבוד במשותף ולראות את טובת העניין".

גם לאלי כהן היה הסבר משלו: "הספר הוא אומנם על בית שמש, אבל לדעתי הוא משליך גם על כל הנעשה בארץ, ובית שמש היא רק מקרו קוסמוס על הנעשה בישראל, ומאחר וכולנו יהודים ואין לנו ארץ אחרת, עלינו ללמוד לחיות ביחד, אחרת לא תהיה לנו תקווה בארץ הזאת. אני שמח שקיבלתי הזמנות לספר שלי מכל רחבי הארץ, ממקומות שכלל לא חלמתי שמעניין אותם מה התרחש בבית שמש, אבל זה בעצם הסיפור האמיתי".

ראש העיר ויו"ר האופוזיציה ישבו במשך שעתיים בחנות, קיבלו בכבוד את כל הבאים לרכוש את הספר, והיו גם רגעים מרגשים כמו אותו רגע שנראה בפתח החנות ילד בר מצווה שהגיע עם אמו לרכוש את שני הספרים כמתנה, "היה חשוב לו ולנו ללמוד על בית שמש של אחדות, בית שמש של יחד שבטי ישראל", הסבירה האם.

כך או כך, במהלך המבצע ניסו הבאים לשאול את אלי כהן על תכניותיו לקראת הבחירות הבאות ואם בכוונתו להתמודד שוב על ראשות העיר, אבל אלי כהן השיב כי הוא עדיין לא יוצא בהצהרות.

לעומתו ראש העיר משה אבוטבול הצהיר כי אם אלי כהן יתמודד שוב מולו, לא נראה עוד את המראות שראינו בבחירות האחרונות, ובית שמש כבר לא תהיה בכותרות, "למדנו לחיות ביחד ונגיע לסיכומים גם איך לנהל את קמפיין הבחירות בצורה מכובדת ומושכלת".