הנשיא היום
הנשיא היוםצילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום רביעי, כ"ח בתמוז, 11 ביולי, במחנה "שבטה" להכשרת תותחנים.

בתחילת הביקור שמע הנשיא סקירה על החיל ויכולותיו מקצין תותחנים ראשי, תת אלוף, אלון קלוס. בהמשך הציגו הלוחמות והלוחמים בפני הנשיא יכולות ואמצעים חדשניים העומדים לרשות החיל בשטח וסיפרו לו על תפקידיהם השונים. את הנשיא ליוו בביקור סגן הרמטכ"ל אלוף אביב כוכבי ומפקד זרוע היבשה אלוף קובי ברק.

סגן אלוף רעות רטיג וויס, מפקדת יחידת "רוכב שמיים", ומהמג"דיות הראשונות בצה"ל, הציגה לנשיא את האמצעים של היחידה ואת הלוחמות והלוחמים שסיימו הבוקר את מסע הכומתה. הנשיא ברך אותם ואיחל להם הצלחה בתפקידיהם השונים בחיל: "חיל התותחנים הוא חיל עם מורשת, היסטוריה, ובעיקר עתיד", אמר הנשיא.

עוד אמר הנשיא לחיילים: "בימים שכולם מדברים על יחידות הטכנולוגיה ועל הסייבר, אנו צריכים לזכור שלא ניתן לוותר על התמרון, על הפעלת האש. מהבחינה הזו, המערך הקני והמערך הרקטי של חיל התותחנים הם דוגמאות לחיל לוחם שהכרחי בזירת הקרב. זו ארטילריה כפשוטה. כוח האש שלכם הוא מרשים ועוצמתי. היום החיל הוא כבר לא רק המערך הקני והרקטי, אלא מטרייה שלמה של פתרונות לשדה הקרב, כולל המערך המוטס, ויכולות של שיתוף פעולה עם חיל האוויר וחיל הים".

"לתותחנים של היום יש הכול, מהטכנולוגיות הכי מתקדמות ועד להון האנושי העוצמתי ביותר, וכשאני אומר הון אנושי אני מתכוון לכולם, וכן – גם לכולן", הנשיא הוסיף: "חיל התותחנים הוא חייל שבו הלוחמים, תומכי הלחימה, אנשי התחזוקה והמנהלה מגיעים מכל קצוות החברה הישראלית. חיל חלוץ בשילוב נשים בכל התפקידים".

בסיום דבריו אמר הנשיא, "עוצמתו של חיל התותחנים הכרחית בכל גבולותיה של מדינת ישראל, ובמיוחד בגזרה הדרומית והצפונית. אני מודה לכם בשם אזרחי ואזרחיות מדינת ישראל כולה, על השליחות, על הנתינה, על מה שעשיתם ועל מה שאתם עושים. תודה לכם. חזקו ואמצו".