לאחר 10 שנים - נחנך היום רמזור שני בשומרוןאלירן אהרון

אזור השומרון אינו מאופיין בשימוש ברמזורים ועל כן חנוכת הרמזור השני בשומרון, בצומת יקיר הגדול היום (רביעי) היתה אירוע משמעותי לאזור כולו.

עשר שנים אחרי שהוצב הרמזור הראשון ביישובי השומרון, בצומת גיתי אבישר, נחנך הרמזור החדש בהשקעה של 5.8 מיליון שקלים, והוא ישרת את תושבי מרכז השומרון - ובעיקר את היישובים יקיר, רבבה, חוות יאיר, נופים ועמנואל.

הרמזור הוצב לאחר שהצומת הוגדר כצומת מסוכן לפני כשנה.

יותר בטיחות
יותר בטיחותצילום: רועי חדי

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שקידם את הצבת הרמזור בשנה האחרונה, הפעיל אותו לראשונה יחד עם צוות של נתיבי ישראל וקצין התנועה של מרחב שומרון.

"אנחנו חרטנו על דגלנו את הגדילה של ההתיישבות וגדילה של ההתיישבות משמעותה בנייה, משמעותה קרקע ומשמעותה דרכים וכבישים טובים וחדשים כפי שראוי למרכז מדינת ישראל ולשומרון", אמר דגן.

מדובר בפרויקט משמעותי שהחל לפני למעלה משנה. במהלך התקופה קיימו ראש מועצת שומרון ויחידת התחבורה במועצה האזורית שומרון סיורים בשטח עם מנכ"ל נתיבי ישראל ומפקד המרחב במשטרה וכן פגישות וישיבות עבודה עם שר התחבורה וצוות משרדו.

מלבד התקנת הרמזורים עצמם, בוצעה הסדרה בטיחותית של כל מרחב הצומת: הרחבת נתיבים, הקמת איי תנועה ויצירת פניות חופשיות ימינה (מכיוון צומת גיתי אבישר ורבבה).

צילום: רועי חדי
צילום: רועי חדי