הבית שהוצת בדומא
הבית שהוצת בדומאצילום: Haytham Shtayeh, פלאש 90

הפרקליטות הגישה הערב (חמישי) לבית המשפט העליון ערר על החלטת בית המשפט המחוזי לשחרר למעצר בית את הקטין הנאשם במעורבות בפרשת הרצח בכפר דומא.

הדיון יתקיים מחר בשעה 11:00 בבוקר, בפני שופט בית המשפט העליון עופר גרוסקופף.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) תקף את פרקליט המדינה שי ניצן בעקבות הגשת הערר, ''שי ניצן ואנשיו הם גם רעים וגם טיפשים. רעים כי הם ממשיכים להתעלל בקטין שעבר עינויים קשים ומונעים את שיקומו. טיפשים כי הם מתעקשים לאבד את מעט מאוד האמון הציבורי שעוד נשאר בהם.

''מקווה שבית המשפט העליון יזרוק אותם מכל המדרגות", הוסיף ח"כ סמוטריץ'.

כאמור, הערר הוגש על החלטת בית המשפט המחוזי בלוד לשחרר את הקטין למעצר בית עם איזוק אלקטרוני ופיקוח, לאחר שנקבע כי הודאות שני הנאשמים בפרשת דומא שבו נרצחו שלושת בני משפחת דוואבשה קבילות ברובן למעט אלה שנגבו ב"אמצעים מיוחדים" או עינויים. הודאות מסוג זה נפסלו.

פרקליטות מחוז מרכז התייחסה לשחרורו של הקטין, ומסרה בתגובה "הפרקליטות ביקשה להמשיך את מעצרו של הקטין, לאור העבירות החמורות שיוחסו לו, בין היתר מעורבותו באירוע רצח משפחת דוואבשה בכפר דומא, חברות בארגון טרור ואירועים נוספים שבוצעו ממניע גזעני".

נזכיר כי עמירם בן אוליאל הוא הנאשם המרכזי, ומיוחסות לו שלוש עבירות רצח בגין השלכת בקבוק תבערה לחדר השינה של המשפחה הפלסטינית בכוונה תחילה לגרום למוות. עוד מיוחסות לו שתי עבירות ניסיון רצח, עבירות הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני.

הקטין מואשם בקשירת קשר לביצוע רצח, אך לא ברצח עצמו. נטען שלא יצא לבסוף כדי לבצע את המעשה, אבל היה מעורב בתכנון. בנוסף מיוחסים לו שישה אישומים בגין ביצוע שורה של עבירות הצתה במקומות נוספים ועבירות נוספות.

ראיון עם אביו של אחד הנאשמים בפרשת דומא (ינואר 2018)