יש גביע. בית ישראל
יש גביע. בית ישראלצילום: עיריית ירושלים

בעוד שעות ספורות תוכרז אלופת עולם חדשה, כשמשחק גמר המונדיאל יפגיש בין נבחרות צרפת וקרואטיה.

בזמן שכולם מחכים לאלופה חדשה, בליגת בתי הכנסת של ירושלים, ליגת בתי הכנסת הגדולה בישראל, הוכרזה אלופה חדשה בדמותה של בית הכנסת בית ישראל.

היה זה בתום משחק הגמר שהתקיים ביום שלישי האחרון, שעות ספורות לפני חצי הגמר בין נבחרות צרפת ובלגיה, כשלמרות המשחק המעניין בטורניר גביע העולם המתקיים ברוסיה, מאות צופים נלהבים הגיעו לאולם הספורט שבשכונת רמות שבעיר.

הליגה המעניינת הפכה לפופולרית ביותר ברחבי העיר, כשזו עונתה השמינית ברציפות ובכל עונה מתרבים בה כמות המשתתפים, כשזו כיום מחזיקה בתואר - ליגת בתי הכנסת הגדולה בישראל.

הליגה נמשכה שישה חודשים ושיחקו בה מאות שחקנים מירושלים ומהסביבה, תחת המגבלות השונות הקיימות בתקנון הליגות.

הליגה, נולדה ביוזמת קהילות בתי הכנסת שפנו לראש העיר ירושלים ניר ברקת שיפעל להקמת הליגה. מאז פתיחתה, הפכה הליגה לשיחת היום בקרב מתפללי בתי הכנסת בירושלים והביקוש לרישום מצד קהילות רבות בעיר משנה לשנה עולה כולל קבוצות חרדים. את הליגה מנהלים מקצועית אמנון שנק ואלון חסיד מאגף הספורט העירוני. הליגה נפתחה בחודש ינואר השנה בהשתתפות קבוצות מכל שכונות העיר כאשר במהלך העונה התקיימו קרוב ל-100 משחקים, המשחקים מתקיימים במגרש הכדורסל בהיכל הספורט מלחה ובאולם הספורט ברמות.

במשחקי הגמר שהתקיימו ביום שלישי האחרון זכתה במקום הראשון קבוצת בית הכנסת בית ישראל. בית ישראל גברה בגמר על מתפללי גבעת זאב בתום דרמה גדולה בתוצאה 33:38, וזכתה כנהוג בליגות בתי הכנסת, גם בסיר קוגל מלבד הגביע הנכסף, פרס שבבתי הכנסת נחשב ליוקרתי לא פחות מהגביע.

במקום השלישי בבית העליון זכתה קבוצת פסגת זאב שניצחה את קבוצת ‏שורשים 32:30, ובמקום הראשון בבית התחתון זכתה קבוצת בית הכנסת ‏קול צופייך שניצחה את קבוצת שיבת ציון בתוצאה 36:26

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ברך על ההישג כשאמר כי "המודל שיצרנו הפך מהר מאוד למסורת ומדי שנה מתרחב עם השתתפותן של קהילות נוספות. זו עוד דוגמא לביסוס מעמד הספורט בבירה בצורה ייחודית בשילוב של קודש וחול".

ראש מינהל תרבות וספורט בעירייה, אריאלה רג'ואן שנכחה אף היא במעמד הגמר אמרה כי "ליגת הכדורסל של בתי הכנסת היא אחת מפעילויות הספורט הייחודיות המתנהלות במהלך השנה בעיר. אנחנו ממשיכים כל העת לפתח ולחזק את הספורט בירושלים, בשכונות העיר ולעודד את התושבים מכל המגזרים בעיר לעסוק בספורט וליהנות משלל הפעילויות שהעירייה מפיקה."

לדברי מנהל אגף הספורט העירוני, איציק קורנפיין: "ליגת הכדורסל של בתי הכנסת בירושלים הפכה לשם דבר ולמסורת מבורכת ההולכת ומתעצמת בכל שנה. השנה שברנו את שיא המשתתפים והמטרה שלנו היא להגדיל הליגה גם בשנה הבאה ולצרף עוד ועוד קהילות שייקחו חלק בחוויה הייחודית של הליגה. השלבים הסופיים של הליגה צפויים להיות מותחים ומרתקים וכמובן גמר הליגה שכמו בכל שנה מספק מתח ועניין רב".