היו"ר המיתולוגי של מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, מסכם היום (שני) בראיון לאתר הקבוצה, 50 שנים בתפקיד.

מזרחי סיפר איך הכל החל, בשנת 1969. "אנשי חוג האוהדים שהיו מקורבים למועדון התכנסו לטכס עצה איך להוציא את הקבוצה מהמשבר. הם החליטו שאני צריך לעמוד בראש חוג האוהדים. ישראל גורל ז"ל, שהיה אז יושב ראש מחלקת הכדורסל, ביקש ממני לקבל על עצמי את התפקיד עד סוף חודש דצמבר באופן זמני ואני קיבלתי. שלושת החודשים האלה הפכו ל-49 שנים".

"שמנו לנו למטרה להחזיר עטרה ליושנה ולזכות באליפות ובגביע", סיפר יושב הראש, והמשיך: "כמובן במישור האירופאי, להביא את המועדון לדרגת מועדון שתדמה תוך 10 שנים למועדון ברמת ההישגים של ריאל מדריד. לשמחתי כי רבה, עשינו את זה תוך שמונה שנים כשזכינו בגביע אירופה הראשון בבלגרד".

הוא דיבר על החזון בפעילותו. "אני חושב שכל אחד שמרגיש את עצמו שייך למדינה והמדינה שייכת לו, צריך לשאול מה הוא יכול לעשות בשביל המדינה. אז אם מישהו חושב שפוליטיקה זה לא הכיוון שלו, אז הוא צריך לדעת כיצד לתרום. אני חשבתי שהספורט הוא הכיוון הנכון. אני חייב לציין את דבריו של הנשיא המנוח יצחק הרצוג, שאמר ש'מכבי ת"א היא השגרירה הנאמנה ביותר של מדינת ישראל'".

"הדבר היחידי שלא ישתנה זה המסירות והאהבה למועדון. אם תצליח לגרום לכך ולהשריש זאת בקרב השחקנים, אני חושב שזה יהיה מנוף גדול להצלחה בעתיד", סיכם מזרחי.