מהכפר הערבי לישיבה, בזכות הפייסבוק

ארגון להב"ה יוצא למאבק נגד הרשת החברתית פייסבוק שלא מאפשרת ליו"ר הארגון בנצי גופשטיין לפתוח פרופיל משתמש, במטרה לסייע לילדים ונשים יהודיות לצאת מהכפרים הערביים.

דניאל דבש בן ה-23 חי רוב חייו כנידאל. את שובו לחיק היהדות הוא חייב לארגון להב"ה. תהליך הקירוב שלו תפס תאוצה דווקא בזכות פוסט אחד בפייסבוק.

"בגיל חמש וחצי אמא שלי, שהיתה יהודיה, נפטרה. אני נשארתי לחיות כערבי בג'בל מוכבר. בגיל 18 עבדתי בשיפוצים וגיליתי שגם אני יהודי כמו אמא שלי. זה קרה כשאחד העובדים הניח תפילין כל בוקר. שאלתי אותו מה זה והוא הסביר לי. אמרתי לו שאמא שלי יהודיה ואין לי שום מושג על הדת שלה. הוא הסביר לי שאם אמא שלי יהודיה אז גם אני יהודי. היה קשה לי לקבל את זה. הייתי מוסלמי אדוק שמתפלל חמש תפילות ביום וצם ברמדאן".

"לאט לאט התחלתי להיחשף למידע הזה. בבית בכפר הייתי עדיין יהודי בלב ולא גיליתי לאף אחד. אחרי שנה וחצי, החלטתי שאני רוצה לעשות עוד צעד וביקשתי להתגייס לצבא. המשפחה שלי גילתה את זה והחלו עלי איומים קשים. ברחתי למרכז ירושלים וניסיתי למצוא במהירות דירה, אבל בגלל המבטא הערבי בעלי דירות לא רצו להשכיר לי. אז התיישבי והעליתי פוסט בפייסבוק שהגדיר את המצב שלי באותו רגע".

ומה קרה כשהעלית את הפוסט?

"אנשים כתבו לי לפנות לבנצי גופשטיין. פניתי אליו והוא לאט לאט עזר לי. הכניס אותי לישיבת הרעיון היהודי, למדתי שם עברית ואני מתקדם בכל יום. כולם אוהבים אותי ונוצרו לי הרבה חברויות. אני מכיר הרבה מקרים של יהודיות שנשואות לערבים ולא יכולות לצאת בגלל הפחד ומחכים לרגע הנכון. צריך להילחם כדי להיות יהודי, אבל זוכים בהכל".

הפוסט של דניאל
מתוך פייסבוק

בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה, נזכר בפוסט ההוא שקישר אותו לדניאל. "הקשר נוצר בפייסבוק כשתייגו אותי ואותו יחד. הוא מאוד חשש בהתחלה כי בכל זאת 'בנצי גופשטיין' זה שם מפחיד. ברגע שהוא הגיע הוא קיבל חיבוק חם והפך לחלק מהמשפחה של להב"ה".

גופשטיין מסביר שפייסבוק הוא חלק מסט כלים חשוב להצלת נפשות. "כאן מגלים את החשיבות של הפייסבוק, כי יש המון ילדים ונשים כאלה שמחפשים עם מי לדבר דרך הרשת. ברגע שאפשר למצוא אותי הם מדברים איתי ונפשות רבות ניצלו בזכות זה".

אבל פייסבוק עושה לך בעיות.

"פייסבוק לא מאפשרת לי לפתוח משתמש על השם שלי בנצי גופשטיין או על שם ארגון להב"ה. אני הולך לתבוע מהם שיתנו לי את האפשרות להחזיק שם משתמש. אני לא רושם שום דברי הסתה אלא רק דברי קירוב ליהדות. לקחתי את עו"ד גיא אופיר שהוא היחיד שהצליח לנצח את פייסבוק. מדובר בתאגיד ענק עם המון כסף והמאבק המשפטי עולה כסף רב".

גופשטיין פונה לציבור ומבקש את עזרתו כדי לגייס את הסכום הדרוש ליציאה למאבק ציבורי נגד פייסבוק, במטרה שתאפשר לפתוח פרופיל על שמו או על שם הארגון. "את מעט הכסף שיש לי אני משקיע למען ילדים כמו דניאל ונשים שזקוקות לעזרה. את הכסף למאבק נגד פייסבוק אני מנסה לגייס מכל הציבור עד יום חמישי. אנחנו בעז"ה נגיע ליעד ונעבור אותו".

לתמיכה במאבק - לחצו כאן

בנצי ודניאל
בנצי ודניאלצילום: יוני קמפינסקי