ברשת "פוקס ניוז" האמריקנית יצאו להגנתו של הנשיא, דונלד טראמפ, שנתון למתקפה חזיתית משום שלא התעמת עם ולדימיר פוטין בנושא ההתערבות שלו בבחירות בארה"ב, כשהשניים נפגשו אתמול (שני) בהלסינקי.

המגיש הבכיר של פוקס, שון האניטי, טען כי התערבות במערכות בחירות של מדינות זרות הוא נוהג נפוץ מאוד וכי "כולם עושים זאת". יתרה מכך, אמר, גם הילארי קלינטון נעזרה בגורמים זרים כדי לאסוף "לכלוך" על טראמפ ולגרום ל-FBI לפתוח נגדו בחקירה, בטרם הבחירות של 2016.

אותו התיק נגד טראמפ – שכלל שמועות על צילומים מביכים של טראמפ שצולמו כביכול במוסקבה – הכיל "תעמולה רוסית", פסק האניטי.

האניטי אף הזכיר לצופים כי הנשיא ברק אובמה לא היסס להתערב במערכת הבחירות הישראלית, לרעת בנימין נתניהו. זאת, למרות שישראל היא "בעלת הברית מספר אחד של ארה"ב במזרח התיכון".

בארה"ב מתנהלת מזה שנה וחצי חקירה בראשות תובע מיוחד, במטרה לברר אם היתה קנוניה בין טראמפ לבין פוטין, במסגרתה פוטין התערב בבחירות כדי לסייע לטראמפ לנצח, ובתמורה קיבל הבטחות מדיניות מטראמפ.

ג'ון מקלופלין, אמריקני ששימש כיועץ הסקרים של נתניהו בבחירות של 2015, אמר לאחר אותן בחירות לכלי תקשורת בארה"ב כי אובמה התערב במערכת הבחירות בישראל, והאשים אותו בכך שגרם לאיחוד המפלגות הערביות, ובתרומות לארגון V15 שפעל במטרה להחליף את השלטון.